آقای محسن فاخری گفت: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در پروژه سوخت رسانی (بانکرینگ) سلخ قشم تا به امروز بالغ بر یک هزار میلیارد تومان بوده است و هم اکنون علاوه بر احداث زیرساخت ها، نسبت به اخذ مجوزها و گواهینامههای بین المللی مربوطه نیز اقدام شده است.
به گفته مدیر بندر بانکرینگ کشور، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با درک ضرورت ورود ایران به صنعت بانکرینگ، سهام شرکت تاپکو را خریداری کرد و هم اکنون ۶۰ درصد سهام و حق مدیریت پروژه را در اختیار دارد.
بخش ساحلی طرح سوخت رسانی در زمینی به مساحت بیش از ۱۲ هکتار (شامل ۱۰ مخزن نگهداری فرآوردههای نفتی به حجم ۵۲۶۰۰ متر مکعب، بیش از ۱۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت ایجاد و در انتهای سال ۱۳۹۵ تکمیل شده و بخش فراساحل این طرح با هدف احداث اسکله و موج شکن در مجاورت سایت خشکی و مخازن و در جهت تکمیل مسیر انتقال سوخت و پهلوگیری ایمن شناورها، در حال اجرا است.
یکی از مشکلات پیش روی پروژه سوخت رسانی (بانکرینگ) بندر سلخ قشم عدم ایجاد پالایشگاه تولید سوخت است که از اهداف اصلی طرح از ابتدا بود و در کنار این مهم، الزامات بین المللی ۲۰۲۰ سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) در خصوص سوخت کم سولفور نیم درصد هم اکنون به مانعی برای راه اندازی کامل این پروژه تبدیل شده است.