مدیرعامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهر تهران گفت: تملک، مرمت و بازسازی خانه سرداران شهید به عنوان یک پاتوق فرهنگی در دستور کار است.

محمد مویدی گفت: همانطور که مرمت و حفاظت از خانه مشاهیری همچون سیمین و جلال، اخوان ثالث و غیره  برای بهره برداری آیندگان ارزشمند است، توجه به خانه‌هایی که سه شهید و بیشتر برای حفظ انقلاب و کشور تقدیم کرده اند نیز مهم است.

او گفت: در تلاشیم با تعامل با مناطق ۲۲ گانه ضمن شناسایی خانه‌های دارای سه شهید و سرداران شهید، آن‌هایی را که توسط شهرداری تهران تملک شده به خانه موزه شهدا تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهر تهران گفت: امیدواریم با همکاری شهرداران مناطق ۴ و ۸ در گام نخست دو خانه شهید را که توسط این مناطق تملک شده، در اولویت اقدام قرار گیرند.

به گفته مویدی  رسیدگی به وضعیت قبور شهدای گمنام از دیگر تلاش‌های این شرکت است که در این راستا بررسی بهسازی مقبره شهدای گمنام کهف الشهدا در دستور کار قرار دارد.

اوگفت: شناسایی مدارس شهر تهران که بالای ۲۰ شهید دانش آموز دارند، اولویت است. در حال حاضر ۳ مدرسه که بالای ۱۰۰ شهید دانش آموز داشته اند بطور ویژه در حال بررسی هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار