بومی‌سازی مواد اولیه «مهندسی بافت» در چهارمحال و بختیاری

محققان شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، مواد اولیه «مهندسی بافت» را بومی سازی کردند.

علی آقابابایی مدیر شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت:  مهندسی بافت در علوم پزشکی و طب بازساختی، بومی‌سازی مواد اولیه کاربرد دارد و می‌تواند زمینه صادرات و ارزآوری را بهبود ببخشد.

این شرکت با ارائه ایده تولید مواد اولیه مهندسی بافت توانست در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد مستقر و دانش فنی خود را تکمیل کند؛ سپس مجوز‌های لازم برای تولید مواد اولیه مهندسی بافت با خلوص بسیار بالا (نظیر پودر هیدروکسی آپاتیت در سایز نانو و میکرو؛ مشتقات کلسیم؛ فیبروئین و سرسین ابریشم، انواع محیط‌های کشت و بافر‌های زیستی و شیمیایی) را دریافت کرد.

با توجه به اهمیت مهندسی بافت در علوم پزشکی و طب بازساختی، بومی‌سازی مواد اولیه در این زمینه علاوه بر کاهش واردات آنها، می‌تواند زمینه صادرات و ارزآوری را در کشور بهبود بخشیده و به پژوهشگران در کاهش هزینه‌های تحقیق کمک قابل توجهی کند.


بیشتر بخوانید


شرکت دانش بنیان فارمد آریو زیست بافت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، با تکیه بر تلاش متخصصان توانمند خود در زمینه مهندسی شیمی و مهندسی بافت و با هدف توسعه و بومی‌سازی دانش بیوتکنولوژی و طب بازساختی، سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد.

این شرکت با تولید چنین موادی گام‌های محکمی را در این راستا برداشته و محصولاتی با کیفیت و خلوص بالا تولید کرده که دارای کاربرد‌های بسیار گسترده در صنایع مختلف مانند پزشکی، آرایشی و بهداشتی، محیط زیست و صنایع غذایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار