معاون فنی اجرایی اداره کل نوسازی مدارس کردستان گفت: ۲۱۵ مدرسه در استان کردستان نیازمند مقاوم سازی، تخریب و بازسازی هستند.

حامد مهدی زاده گفت: از مجموع متراژ ۸۸۶ هزار متر مربع واحد آموزشی استان ۱۹۵ واحد آموزشی مدرسه سنگی، ۲۹ مدرسه کانکسی و ۲۱۵ واحد آموزشی نیازمند مقاوم سازی است.

او گفت: توسعه فضا‌های آموزشی استاندارد و مقاوم سازی مدارس جزو اولویت‌های نوسازی مدارس استان است همچنین تعداد فضا‌های آموزشی در استان  ۲ هزار و ۸۷۸ است.

مهدی زاده می گوید: هم اکنون ۲۱۵ واحد آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی است.

به گفته او: مدارس شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان و بانه جزو واحد‌های آموزشی پرخطر است که ۶۷ واحد آموزشی در سنندج، ۶۷ واحد آموزشی در سقز، ۶۴ واحد در مریوان و ۵۹ واحد آموزشی در بانه با اعتباری نزدیک ۱۱۳ میلیارد تومان نیازمند احداث و نوسازی است.

مهدی زاده می گوید: ۲۸۴ میلیارد تومان اعتبارات در سال گذشته تخصیص داده شد که این میزان اعتبارات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قابل ملاحظه بوده که از این میزان ۲۳۸ میلیارد تومان آن به تخریب و بازسازی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، طرح‌های ملی تخصیص پیدا کرد.

معاون فنی اجرایی اداره کل نوسازی مدارس کردستان  گفت: ۶۶ طرح فعال در قالب ۳۹۶ کلاس درس از طرح‌های در دست اجرا سال گذشته بوده که این طرح‌ها نیازمند اعتبار ۱۲۴ میلیارد تومان است که هم اکنون در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.