معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: خشکسالی‌های ممتد پرورش دام را برای دامداران در این منطقه با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

غلامرضا سرگزی گفت: با توجه به خشکسالی‌های شکننده و کمبود علوفه و مشکلات بوجود آمده برای دامداران، سازمان جهاد کشاورزی امسال برای اولین بار در سطح وسیع، اقدام به تهیه علوفه خشبی (کاه، بیده و سیلوی ذرت) از داخل و خارج استان کرده و بصورت یارانه دار در اختیار دامداران این منطقه قرار داده است.

سرگزی گفت: از نیمه دوم اردیبهشت ماه تاکنون ٢ هزار و ٣٠٠ تن کاه گندم، یکهزار و ٨٠٠ تن سیلوی ذرت بسته بندی شده و یک هزار تن بیده به منطقه حمل گردید و روند کار همچنان ادامه خواهد داشت.

او گفت: برای تامین علوفه مورد نیاز دامداران، علاوه بر کاه و ذرت سیلو شده، یونجه خشک (بیده) نیز تهیه و در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ٧٠ هزار تن انواع نهاده دامی یارانه دار شامل جو، ذرت، مخلوط جو و ذرت و کنسانتره بین دامداران ۵ شهرستان حوزه سیستان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه بیش دو برابر رشد داشته است.

او گفت: بمنظور کمک به دامداران برای مقابله با خشکسالی و تأمین علوفه، برای اولین بار مجوز واردات کاه از افغانستان به منطقه سیستان نیز صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار