فرمانده لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس گفت: اینکه ما دست خالی با تمام دنیای استکبار جنگیدیم باید الگویی برای عبور از مشکلات کنونی باشد و جهاد تببین امروز بیان واقعیات و معجزات دفاع مقدس به نسل کنونی است.

سردار محمدنبی رودکی در نخستین نشست قرارگاه جهاد تبیین در فارس گفت: اینکه یک کشور با دست خالی و با کمترین امکانات و آنهمه حواشی و مشکلات بتواند در برابر لشکری از تمام دنیا بایستد شبیه یک معجزه است و رسالت امروز ما در جهاد تبیین بیان این واقعیات و معجزات به نسل امروز برای عبور از مشکلات کنونی است.

او گفت: در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پس از اینکه دشمنان انقلاب به صدام چراغ سبز دادند که به کشورمان حمله کند عراق ۱۲ لشکر مجهز داشت و این در حالی بود که ما گاهی حتی در برخی نبرد‌ها یک قبضه خمپاره هم نداشتیم و باید مدت‌ها منتظر پشتیبانی و تجهیز قوا می‌ماندیم.

سردار رودکی گفت: واقعا با دست خالی با دشمنان جنگیدیم، اما همان صدامی که با لشکری مجهز متشکل از ۱۲ لشکر به ما حمله کرد و تا اهواز نیز آمد و خرمشهر، هویزه، بستان، قصرشیرین و ده‌ها شهر و روستای ما را گرفت پس از مدتی با سیل خروشان امت ما مواجه شد و کلی تلفات و اسیر داد و غنیمت بر جای گذاشت.

او گفت: عراق در پایان جنگ با وجود آنهمه تلفات و خسارتی که در نبرد با ما دیده بود، اما توسط کشور‌های مستکبر دنیا آنقدر قدرتمند شده بود که دوباره سودای تهاجمی دیگر به سرش زد و  با ۶۰ لشکر مجهز و آماده به کویت جمله کرد و در حالی که ما با دست خالی ۳۵ روز مقاومت کردیم و بعد‌ها نیز شهرهایمان را پس گرفتیم، اما کویت که تمام دنیا نیز پشت سرش بود در شش هفت ساعت تسلیم عراق شد و بعد‌ها نیز ۳۵ کشور دور هم جمع شدند تا توانستند صدام را از کویت بیرون کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: ما یک تانک و هلی کوپتر از عراق می‌زدیم و دشمن به جای آن دوتا به آن‌ها می‌داد و عراق کلکسیونی از بروزترین تانکها‍، هلی کوپتر‌ها و جنگنده‌های دنیا شده بود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: من توفیق شهادت نیافتم و سعی کردم با خدمت به مردم راه شهدا را ادامه بدهم، اما این جهاد تبیینی که امروز فراروی ما است می‌تواند در امتداد همان دفاع مقدسی باشد که منشا معجزات و حماسه‌های فراوانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.