پیکرهای ۲ شهید گمنام دفاع مقدس امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در روستای اردیب شهرستان کویری خور و بیابانک به خاک سپرده شدند.

در آستانه سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مردم شهرستان خور و بیابانک به استقبال کاروان ۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس رفتند و عطر شهدا سرتاسر این خطه تاریخی و کویری را فرا گرفت.

در این آیین که با حضور گسترده مردم شهیدپرور، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، مسئولان و فرماندهان و پرسنل نظامی و انتظامی برگزار شد شرکت کنندگان با نثار گل با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت و بر ادامه راه آن‌ها در دفاع از ارزش‌های انقلاب و مرز‌های کشور تاکید کردند.

دیروز نیز آیین استقبال از پیکر‌های شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان با حضور پرشور مردم شهید پرور شهرستان و مراسم وداع با آن‌ها در حسینیه اعظم شهر خور و روستای اردیب برگزار شد.

وداع با شهدای گمنام، همراه با مرثیه سرایی و مداحی، فضای خور و بیابانک را توام با معنویت کرد و گروه‌های مختلف مردم بار دیگر با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، امام راحل و رهبری تجدید میثاق کردند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خنثی کننده توطئه دشمنان قسم خورده نظام است.

سردار پاسدار مجتبی فدا می‌گوید: دشمنان انقلاب اسلامی برای صدمه زدن به این نظام الهی، افراد جامعه به ویژه جوانان را هدف قرار داده و در صدد منحرف کردن ذهن آنان از ارزش‌های انقلاب است.

جمهوری اسلامی ایران طلایه دار حکومت دینی است که شهدا، ایثارگران و رزمندگان با فداکاری‌ها و جانفش‌های خود به آن حیاتی دوباره بخشیدند.
به گفته او شهدا برای جوانان و مردم ما در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی بهترین نمونه و الگو هستند که عزت، اقتدار و امنیت امروز مرهون جانفشانی آنان در صحنه‌های نبرد است.

یکی از این شهدا ۲۱ ساله بوده که در عملیات بدر در سال ۱۳۶۳ در شرق دجله به شهادت رسیده است و شهید دیگر ۲۵ سال سن داشته که در تک دشمن در سال ۶۷ منطقه شلمچه شربت شهادت نوشیده است.

پیش از این ۶ شهید گمنام در سه نقطه شهر‌های خور، جندق و فرخی این شهرستان طی سال‌های گذشته تشییع و تدفین شده اند و با احتساب این ۲ شهید تعداد شهدای گمنام مدفون در این شهرستان به هشت شهید افزایش یافت.

مرکز شهرستان ۲۰هزار نفری خور و بیابانک در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان واقع است و این شهرستان ۱۱۹شهید، ۱۸۱جانباز و ۹آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار