استاندار گلستان از آماده بودن زمین مورد نیاز ساخت در طرح نهضت ملی مسکن برای سال اول خبر داد.

زنگانه گفت: تاکنون ۹۶ درصد زمین مورد نیاز ساخت ۱۵ هزار و ۴۵۶ واحد مسکونی برای سال اول در قالب طرح نهضت ملی مسکن در گلستان تامین شده است.

او گفت: دولت شرایط بسیار خوبی برای تامین مسکن شهروندان فراهم کرده ، به ویژه برای مسکن روستایی وام کم‌بهره ۵ درصد در نظر گرفته شده است.

زنگانه گفت: حدود ۹ ماه از شروع طرح گذشته و زمین‌های مورد نیاز تامین و عملیات اجرایی احداث مسکن در بخش روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

به گفته استاندار گلستان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند طبق قانون، زمین‌های مازاد خود را به شورای مسکن اعلام کنند؛ اگر اعلام نکنند و ما به کمک فرمانداران شناسایی کنیم، عملیات انتقال سند برای طرح نهضت در استان انجام می‌شود.

زنگانه گفت: میزان تسهیلات ساخت مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به دویست میلیون تومان افزایش پیدا کرده و همه بانک‌ها متمم تسهیلات را در نظر گرفته اند و هیچ جای نگرانی نیست.

او می گوید: مردم می‌توانند به بانک‌ها مراجعه کنند تا در مرحله اول، کار آغاز شود و بلافاصله بعد از تخصیص اعتبارات به بانکها، این متمم اعمال شده و تسهیلات به میزان ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد لحاظ می‌شود.

زنگانه گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی زیرساختی شامل آب، برق، گاز، مخابرات و راه، آماده خدمت رسانی به طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.