مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت نام ۲ هزار نفر در سیستان و بلوچستان جهت شرکت در دوره‌های هنری خبر داد.

 روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛ مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه بررسی آموزش هنر در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرهنگسرای جوان برگزار شد، بیان کرد: به منظور ارائه آموزش‌های هنری در ابتدای امر با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اقدام‌های لازم صورت گرفت.

صفی پور افزود: با توجه به این که مقرر شد این آموزش‌ها در ادامه از طریق تاسیس آموزشگاه‌های هنری پیگیری شود، برنامه ریزی‌های لازم جهت اجرای طرح آغاز شد و تعدادی از علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره ها، ثبت نام کردند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور، تاخیر‌هایی در برگزاری آموزش‌ها صورت گرفت، اما با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و مهیا شدن شرایط جهت برپایی دوره‌های پیش بینی شده در شهرستان‌هایی که ثبت نام انجام شده است، به زودی آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: این دوره‌ها بر اساس کار‌های کارشناسی صورت گرفته و نیاز هر شهرستان در رشته‌های مختلف هنری برگزار می‌شود، در راستای اجرای این طرح از نظر اعتباری مشکلی وجود ندارد.

صفی پور گفت: بر این اساس مقرر شد تمام مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌هایی که بالای ۱۵ نفر در رشته‌ای واحد ثبت نام کردند، نسبت به برگزاری دوره‌ها اقدام کنند، ضمن این که امکان افزایش ظرفیت‌ها وجود دارد.

وی در خصوص تجهیز کارگاه‌های آموزشی بر اساس نیاز شهرستان‌ها جهت برگزاری دوره‌ها قول مساعد داد و بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با تیم مستند ساز حرفه‌ای صورت گرفته است و اقدام رسانه‌ای خوبی در این رابطه انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در برخی شهرستان تعداد متقاضیانی که برای یک رشته خاص ثبت نام کردند، زیر ۱۵ نفر است، طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای این مناطق دوره‌های آموزشی از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی کشف استعداد‌های جدید و پرورش آن‌ها جهت تربیت هنرمندان تراز اول و حصول نتیجه‌های مثمر در راستای تحول وضعیت هنری شهرستان‌ها را از اهداف اجرای این طرح اعلام و اضافه کرد: در شهر‌های فاقد آموزشگاه هنری، آمادگی لازم جهت راه اندازی این موسسات وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار