همایش موکب داران اربعین حسینی استان سمنان با هدف برنامه ریزی و هماهنگی اعزام حضور و پذیرایی از زائران در مجتمع فرهنگی آموزشی کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این جمع بر ضرورت تشکیل کارگروه‌ها و نشست‌های تخصصی آسیب شناسی برنامه‌های اربعین در استان تاکید کرد و گفت: رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هر موکب با مشارکت خود اعضاء در فرصت باقیمانده تا اعزام اجرایی شود.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی ارکان موکب‌های در تراز فرهنگ حسینی و مبتنی بر آموزه‌های دینی را تشریح کرد و گفت: توجه به اخلاق حسینی، احترام به زائران، کار برای خدا و پرهیز از حواشی در فعالیت مواکب ضرورت دارد.

آقای اسلامی راد دبیر ستاد اربعین استان سمنان گفت: پیش‌بینی‌ها از اعزام بین ۴ تا ۵ میلیون زائر ایرانی به اربعین ۱۴۰۱ حکایت دارد  و با توجه به برنامه ریزی ایجاد یک مکان اسکان ثابت استان سمنان در مرز مهران از خیران استان درخواست می‌شود در ساخت و تجهیز آن همیاری کنند.

جبار دوست محمدیان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان نیز از همکاری ویژه خیران برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی قدردانی کرد و می گوید: اجرای آئین اربعین در محدوده زمانی گرم تابستان امسال برخی ملزومات مورد نیاز موکب‌ها را در بخش تجهیزاتی و تغذیه‌ای تغییر داده که از مردم و خیران می‌خواهیم نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

آقای کاشفی مسئول اجرایی این همایش نیز در تشریح اهداف و برنامه‌های این گردهمایی گفت: تا هنگام اعزام ۳ همایش تخصصی دیگر برای توجیه و تشریح برنامه‌ها در بخش‌های مختلف در استان اجرا خواهد شد تا مسئولان، روحانیون و خادمان موکب‌ها با آمادگی کامل به خدمت رسانی بپردازند.

درآئین اربعین امسال ۳۸ موکب از سراسر استان سمنان برای خدمت به زائران حسینی اعزام خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.