نخست وزیر سابق پاکستان به مقامات هشدار داد که اگر شروط او را نپذیرند تا ۶ روز دیگر به اسلام آباد برخواهد گشت.

عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان امروز (پنجشنبه) با دادن مهلت شش روزه به مقامات دولت شهباز شریف، نخست وزیر فعلی پاکستان برای انحلال مجامع استانی، پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام، هشدار داد که اگر «دولت وارداتی» نتواند به این هدف دست یابد، او با تمام ملت به اسلام آباد، پایتخت باز خواهد گشت.

به گزارش ای بی سی نیوز، عمران خان در سخنرانی خود در راهپیمایی آزادی در خیابان جناح؛ از مقامات دولت جدید برای سرکوب این راهپیمایی انتقاد کرد و گفت: «دولت برای سرکوب راهپیمایی آزادی ما از هر روشی از جمله گاز اشک آور استفاده کرد، به خانه‌های ما حمله کردند و حریم خانه‌ها را زیر پا گذاشتند، اما  ملت دیگر از زندانی شدن ترسی ندارند.»

عمران خان، امروز همراه با صد‌ها هزار نفر معترض وارد اسلام آباد شد و شروع به راهپیمایی کرد. دولت پاکستان که این تظاهرات را غیرقانونی دانسته، ضمن استقرار نیرو‌های امنیتی موانعی را در برخی محور‌های مواصلاتی پایتخت قرار داده است.

نخست وزیر سابق پاکستان روز دوشنبه بار دیگر تاکید کرد آمریکا برکناری او از قدرت را سازماندهی کرده است. او گفت: در نتیجه «علنی شدن این مسئله»، احساسات «ضدآمریکایی» در پاکستان در حال افزایش است. او که در ماه آوریل با رای عدم اعتماد از سمت خود برکنار شد، تاکید کرد که در انتخابات بعدی این کشور مجدداً نامزد خواهد شد.

تظاهرات صد‌ها هزار نفری مردم پاکستان به رهبری عمران خان

شایان ذکر است جنگ آمریکا علیه عمران خان از سال‌های پایانی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا آغاز شد. زیرا او از «استفاده» از قابلیت‌های نظامی و امنیتی پاکستان برای مبارزه با جنبش طالبان در افغانستان و نجات اشغالگران آمریکایی - ناتویی از شکست در افغانستان خودداری کرد. اولین اقدام تلافی جویانه تنبیهی با توقف کمک‌های سالانه آمریکا به میزان ۳ میلیارد دلار آغاز شد و گام تنبیهی دوم از طریق تحریک جنبش‌های تجزیه طلب پاکستان و حمایت از فعالیت‌های نظامی آن‌ها انجام گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
چنین راهپیمایی یکباره نیست، چرا خبرهای قبل از این را منتشر نکردید
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۰۶:۲۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
امریکا عمران خان را نیز مثل بی‌نظیر بوتو خواهد کشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
آمریکا شیطان بزرگ در کل جهان دست درازی میکند.
وهر جا که نا آرامی میبینی زیر سر آمریکا وانگلیز است.
مرگ بر آمریکا ومرگ بر انگلیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار