مدیر منطقه ۲ عملیاتی آتش نشانی اصفهان گفت : تیم امداد و نجات سازمان آتش نشانی اصفهان در محل حادثه ساختمان متروپل موفق به خارج کردن پیکر ۲ تن از جانباختگان این حادثه شدند.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تیمی ۱۰ نفره خود را برای امدادرسانی متروپل آبادان اعزام کرده اند.

سرآتشیار علیدادی که در راس گروه ۱۰ نفره امدادرسان به حادثه ساختمان متروپل در آبادان به سر می‌برد وضعیت و شرایط محل حادثه متروپل را بحرانی ارزیابی کرد و گفت: روند امدادرسانی در این حادثه به احتمال زیاد تا چند روز آینده ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم افرادی را زنده از آوار خارج کنیم.

نیرو‌های آتش‌نشان اصفهانی در کنار تیم‌های عملیاتی سایر شهرستان‌ها و با تجهیزات لازم فعالیت خود را انجام می‌دهند و با استفاده از دستگاه بتن‌بُر، میلگرد‌ها و آهن آلات موجود در محل را بریده و با خاکبرداری در عمق سه متری زمین پیکر دو تَن را یافتند که تحویل عوامل انتظامی و قضایی دادند.

او احتمال وجود تعداد بیشتری از شهروندان و کارگران در زیر آوار را زیاد دانست و گفت: با توجه به باریک بودن مسیر، آلودگی شدید هوا و ازدحام جمعیت امکان تسریع امدادرسانی مقدور نیست.

علیدادی می‌گوید: از حضور نیرو‌های آتش نشانی در متروپل ۲ روز می‌گذرد و نیرو‌ها با کمترین استراحت مشغول امدادرسانی هستند.

فرمانده تیم آتش نشانی اعزامی به آبادان گفت: تعدادی از آتش نشانان از ناحیه زانو، کمر و دست آسیب‌های جزئی دیدند که جای نگرانی نیست.

همچنین رییس تیم نجات در ارتفاع و کوهستان آتش‌نشانی اصفهان درخصوص نحوه امداد رسانی در آبادان گفت: تیم اعزامی اصفهان با تمام توان و تجهیزات پیشرفته نجات در محل متروپل حضور دارند، اما متاسفانه شرایط امدادرسانی دشوار است.

آتشیار دوم صفدریان می‌گوید نیرو‌های اعزامی آتش نشانی اصفهان سعی در کمک و یاری رساندن به همکاران خود در آبادان دارند همچنین برای نیرو‌های آتش نشانی اصفهان فرقی ندارد که در کدام شهر به امدادرسانی به هموطنان خود بپردازند و ما در مقابل مردم آبادان و جنوب کشورمان نیز متعهد هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.