پور ابراهیمی گفت: راه اندازی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی ویژه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران کرمان در نشست با رییس بنیاد شهید کشور مورد توافق قرار گرفت.

محمدرضا پورابراهیمی گفت: در نشست مشترک با معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در کرمان موضوعات مختلفی در رابطه با ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا مورد بحث قرار گرفت  که یکی از این موضوعات مورد توافق، خانه ایثار بود که  بخشی از مجموعه آماده است و  با تجهیز ۱۱۰ تخت آن آماده ارائه خدمات می شود که توافق شد هر چه سریع‌تر کار  آن دنبال و طی یک سال آینده به بهره برداری برسد.

به گفته او برآورد می‌شود برای خانه ایثار، ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز باشد تا این مجموعه در مرکز استان کرمان تجهیز شود.

پورابراهیمی می‌گوید: ایجاد زائرسرا برای زائران قبر شهید حاج قاسم سلیمانی در این نشست مورد بحث قرار گرفت و قرار شد کار مطالعاتی برای حضور جمعیت بزرگی که در طول سال از سراسر کشور به کرمان می‌آیند، انجام شود و تاکید کردیم دولت در این بحث زمین را در اختیار قرار دهد و این اتفاق مهم به انجام برسد و مقرر شد گزارش مطالعاتی طی ۲ ماه آینده صورت گیرد.

او گفت: راه اندازی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بنیاد شهید ویژه جانبازان و ایثارگران در نشست با رییس بنیاد شهید کشور نیز مورد توافق قرار گرفت و با استاندار برا تامین زمین توافق شد و پیش بینی می‌شود حدود ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه بزرگ بیمارستانی در کرمان نیاز باشد تا خدمات به خانواده بزرگ ایثارگران ارائه شود. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی می گوید: تکمیل ۳۰۰ گلزار در استان کرمان باقی مانده است و در موارد مربوط به ساماندهی گلزار‌های شهدا مقرر شد، هماهنگی لازم برای اختصاص اعتبار در این زمینه در سفر رییس جمهور در دستور کار قرار بگیرد.

او گفت: تکمیل پروژه توانبخشی کرمان نیز در این نشست موردبررسی قرار گرفت و طرح ملی مسکن نیز از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این نشیت بود که مقرر شد ۵ درصد از واحد‌های مربوط به این طرح به خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدا که فاقد مسکن هستند، اختصاص یابد.

به گفته پورابراهیمی در بحث اشتغال قرار است سهم ۱۰ درصدی استان تامین و به زودی اعتبارات مربوط به ایثارگران در قالب تفاهم نامه عملیاتی و استفاده از تسهیلات یارانه و نرخ ترجیحی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

او گفت: در رابطه با  جان باختگان نیروهای برق در سیل گلباف که ماه رمضان پارسال  اتفاق افتاد، مکاتبات بنده با دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارجاع شده و رییس بنیاد شهید اعلام کرد در صورتی که به ما ارجاع شود شهید خدمت به حساب می‌آیند.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید کشور با همراهی پورابراهیمی و و جمعی از مسئولان از مجموعه اقامتی جانبازان قطع نخاع استان کرمان بازدید کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار