معاون جهاد کشاورزی استان همدان گفت:برای حمایت از تولید کنندگان تسهیلات بانکی برای تهیه نهاده‌های دامی، مرغداری، پرورش شترمرغ و پرورش ماهی داده می‌شود.

محمد رضا شهسواری گفت: نهاده‌های مرغداران و دامداران کشور از این پس با ارز نیمایی عرضه می‌شود و تفاوت قیمت آن با نهاده‌های ارز ترجیهی به چند برابر می‌رسد.

او گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از دامداران و مرغداران در خرید نهاده‌ها، ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است و پرداخت این تسهیلات به تازگی در همه استان‌ها از طریق نام نویسی در سامانه سیتا آغاز شده است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان می‌گوید: این تسهیلات با نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصد و بازپرداخت طولانی مدت پرداخت می‌شود.

به گفته شهسواری برای هر جوجه واحد‌ها ۷۱ هزار تومان و هر راس دام ۳۹۰ هزار تومان تسهیلات تامین نهاده پرداخت می‌شود و در واحد‌های کوچک تولید دام و مرغداری‌ها سقف تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و برای واحد‌های بزرگ هم تا ۵۰ درصد هزینه تهیه نهاده‌ها با هر سقف هزینه‌ای پرداخت می‌شود.

او گفت: دامدارکارت هم حذف شده است و در سامانه سیتا و بازارگاه بخشی برای پرداخت تسهیلات و دریافت یارانه دامداری‌ها و مرغداری دیده شده است.

پیش از این دامداران استان تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات خرید نهاده را از طریق دامدار کارت می‌توانستند، دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار