مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از آغاز خرید پیله‌تر ابریشم تولیدی مددجویان و غیر مددجویان سطح استان خبرداد.

 مجید الهی راد گفت: خرید پیله‌تر ابریشم توسط کمیته امداد در راستای کوتاه کردن دست واسطه‌ها و ارائه سود مستقیم به تولیدکنندگان این طرح آغاز شده است؛ هم اکنون کمیته امداد به صورت تضمین شده و برای کمک به تقویت اقتصادی مجریان فعال در این عرصه و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها، پیله های‌تر ابریشم را ۱۰ درصد بالاتر از ارزش واقعی بازارخریداری می‌کند.

الهی راد گفت: امسال بسته به نوع کیفیت، پیله‌های تولیدی از ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار تومان خریداری می‌شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: هم اکنون این پیله‌ها توسط شرکت هلدینگ صنعت آفرینان کمیته امداد خریداری می‌شود و فروشندگان این محصول در شهرستان‌ها می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد واقع در شهر خود اقدام به فروش محصولات خود کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: فروشندگان ساکن در بجنورد نیز می‌توانند از روز شنبه ۷ خرداد ماه به محل خرید سیار واقع در جنب پمب بنزین سیدی (پلیس راه سابق آشخانه) مراجعه کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار و ۲۷۰ جعبه تخم نوغان به صورت رایگان بین مددجویان توزیع شده است که  از این محل سال گذشته حدود ۱.۹ میلیارد تومان درآمدزایی برای مددجویان کسب شده است.

 هدف کمیته امداد از اجرای این طرح توانمندسازی مددجویان است و اکنون  ایجاد توتستان ۱۰ هکتاری در دست بررسی و برنامه ریزی است.

طی سال گذشته نیز ۳۷۲ جعبه تخم نوغان بین خانواده‌های تحت حمایت ساکن در منطقه راز و جرگلان توزیع شد که از این محل حدود تن ۱۴ تن پیله‌تر ابریشم برداشت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.