معاون اجتماعی دادگستری زنجان گفت:جشنواره نقد برتر درهفته قوه قضائیه و باهدف شناسایی نقد‌های برتر و کاربردی در مورد دستگاه قضایی برگزار می‌شود.

فتحی گفت: فراخوان جشنواره نقد برتر منتشر شده و شرکت‌کنندگان تا ۱۵ خردادماه فرصت دارند تا آثار خود را از طریق نشانی اینترنتی www.Naghd.eadl.ir به دبیرخانه ارسال کنند.

او می گوید: این جشنواره در راستای اجرای مأموریت‌های قوه قضائیه خصوصا احیاء حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع که در اصل یکصد و پنجاه و ششم قانون اساسی پیش بینی شده است و نیز راهکار‌های مندرج در سند تحول قضائی با عنوان تقدیر از نقد‌های برتر درباره قوه قضائه برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان گفت: در این جشنواره، آثار مختلف رسانه‌ای، علمی، حقوقی و… در قالب‌های مختلف مکتوب و چند رسانه‌ای مورد ارزیابی و تقدیر قرار خواهند گرفت و بر این اساس ۱۰ محور اصلی و ۵۵ محور فرعی برای آثار دریافتی از سوی منتقدین در نظر گرفته شده است.

فتحی می گوید: اصلاح مجرمان، نظام مدیریتی قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه، کارکرد‌های رسانه‌ای در قوه قضائیه، رویکرد‌های تحول و تعالی در قوه قضائیه و کارکرد‌های برون سازمانی قوه قضائیه از اهداف این جشنواره است و ذیل هرکدام از محور‌های اصلی محتوایی، تعدادی محور فرعی نیز موجود است که با مراجعه به سایت نقد برتر در دسترس علاقمندان قرار دارد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: این جشنواره هفته اول تیرماه سال ۱۴۰۱ و به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور رئیس قوه قضائیه با دعوت از نقدکنندگان برتر، اصحاب رسانه و مسئولین دستگاه قضائی برگزار می‌شود. در هر گروه از جامعه هدف، بر اساس نظر هیئت‌های داوری، در قالب سه نوع جایزه ازجمله نقد‌های طلایی، نقد‌های نقره‌ای و نقد‌های برنزی (در مجموع ۱۲ اثر) از منتقدین تقدیر به عمل می‌آید، همچنین جوایز نفیسی نیز به منتقدین برتر اهدا خواهد شد.

او می گوید: هیئت داوران جشنواره نقد برتر متشکل از جمعی از افراد دارای تخصص، دانش، تجربه و شهرت در حوزه‌های خاص است؛ لذا بر این اساس، منتقدین صاحب اثر می‌توانند آثار خود را با محور‌های یاد شده را حدفاصل تاریخ ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد سال ۱۴۰۱ با مراجعه به آدرس سایت نقد برتر https://naghd.eadl.ir و سامانه نقد برتر naghdebartar.ir ثبت و ارائه کند. البته امکان تمدید این محدوده به مدت چند روز نیز وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.