رئیس پلیس فتا البرز گفت : هر گونه مزاحمت در فضای مجازی جرم است و با متخلفان برخورد می شود.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: هرگونه مزاحمت ، تهدید ، سواستفاده از مطالب ، عکس و توهین در فضای مجازی جرم است و پلیس فتا درصورت مصداق موضوع بدون اغماض برخورد قانونی خواهد کرد.

او گفت: کاربران درصورت وقوع این نوع جرایم ،  بامراجعه به دفاتر خدمات قضایی اعلام شکایت  و برای رسیدگی پرونده  به پلیس فتامراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا البرز گفتطبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه فردی  در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند بهحبس محکوم می شود.

او می گوید: کاربران بدانند پروفایل ها در شبکه های اجتماعی  آلبوم عکس شخصی نیست و باید مراقب هویت خود در این فضا باشندتا مورد سو استفاده و مزاحمت قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتا البرز گفت : بعضا پرونده هایی به پلیس فتا مبنی براینکه افراد سودجو و اشخاصی که قصد انتقام گیری به هر دلیلیدارند  با استفاده از تصاویر پروفایل و اعمال تغییرات بر روی آنها  اقدام به هتک حیثیت و انتشار تصاویر می کنند  که مشکلات جبرانناپذیری را در پی دارد.

او گفت: کاربران در فضای مجازی به هیچ عنوان عکس ، فیلم و اطلاعات شخصی خود را منتشر نکنند و از هر گونه سواستفاده هایاحتمالی پیشگیری کنند

سرهنگ جلیلیان سایت پلیس فتا را مرجع کامل  آخرین اطلاعات  و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست کهبرای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.