مهران فاطمی گفت: عزم جدی استان یزد بر تقویت ارتباطات و توسعه روابط با کشور‌های خارجی است.

فاطمی گفت: توسعه صادرات بین کشور‌ها و انجام سرمایه گذاری‌های خارجی فصل مشترک سخنان مطرح شده در همه جلسه‌ها با سفرای کشور‌های خارجی بوده.

او می گوید: برای تحقق برنامه ریزی‌ها و هدف گذاری‌های این حوزه شکل گیری دیپلماسی اقتصادی_تجاری و انجام اقدامات تحولی در حوزه مسائل اقتصادی ضروری است که باید توجه ویژه‌ای به این امر شود.

فاطمی گفت: سفارتخانه‌ها بیش از اینکه سیاسی باشند باید فرهنگی و اقتصادی باشند.

او گفت: یزد یکی از استان‌های سفیر پرور کشور است و تاکنون از ظرفیت و فرصت‌های موجود به خوبی بهره گرفته نشده است.

فاطمی گفت: عزم جدی استان یزد بر تقویت ارتباطات و توسعه روابط با کشور‌های خارجی است و این استان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای به خصوص در حوزه‌های صنعت و معدن، گردشگری و کشاورزی است.

او گفت: گردشگری یکی از ظرفیت‌های بی بدیل استان یزد محسوب می‌شود و این استان یکی از اضلاع مثلث گردشگری ایران است.

فاطمی گفت: استان یزد به عنوان بزرگترین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی دنیا به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده و زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از گردشگران خارجی را دارد.

به گفته او برقراری مراودات علمی و دانشگاهی بین کشور‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و این موضوع فصل دیگری از ارتباطات است که می‌توان روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد.

فاطمی گفت: این هدف گذاری با رشد سرمایه گذاری، رونق تولید، صادرات و بهبود فضای کسب و کار محقق می‌شود.

او گفت: باید تفاهم نامه‌ای بین وزارت کشور و وزارت امور خارجه برای احصاء ظرفیت‌های استان‌ها و بهره‌گیری در سطح بین المللی ایجاد شود.

فاطمی گفت: استان یزد برای دعوت سفرا به استان و ارائه توانمندی ها، فرصت‌ها و مزیت‌های این استان آمادگی دارد.

او گفت: باید از تمرکز گرایی صرف روابط خارجی در سطوح کلان اندکی فاصله گرفته شود، زیرا به لحاظ اقتصادی، اتفاقات بسیار زیادی می‌تواند در سطوح میانی و خرد رقم بخورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار