رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست از اهمیت همکاری با کشورهای همجوار برای ایران خبر داد.

موسوی فر گفت: مسئله گردو غباری که بالاخص در روز های اخیر شاهد آن بودیم از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد؛ چرا که مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان ما به وجود آورده است. 

رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آنچه برای کشور جمهوری اسلامی ایران به لحاظ حوزه محیط‌زیست حائز اهمیت است، گسترش تعاملات و همکاری با کشورهای همجوار همچون کشور ترکیه است که امیدواریم به‌موازات روابط خوبی که ملت‌ها باهم دارند، به سمت عملیاتی شدن برنامه وتوافقات به‌دست‌آمده حرکت کنیم و چالش‌های محیط زیستی منطقه و بلکه جهان را حل‌وفصل کنیم.

همچنین سفیر ترکیه در تهران گفت: شاهد تغییر اقلیم آن‌هم به شکل بسیار جدی در حوزه های مختلف محیط زیستی هستیم که این تغییرات به سایر کشورهای هم‌جوار تسری پیدا می‌کند که ما همواره با دید کمک  به هم نوع در تلاش هستیم که کمترین  خسارت‌ها به محیط‌زیست وارد شود.

دریا اورس گفت: مسئله محیط زیست مرز نمی‌شناسد و همواره باید تعاملات و همکاری‌ها مستمر باشد و دولت ترکیه نیز از این ظرفیت و بستر همکاری استقبال می‌کند، باید همگان از منابع آبی با توجه به شرایط خشک‌سالی که در این چند سال اخیر  دنیا با آن درگیر بوده با  مدیریت صحیح استفاده کنند.

برچسب ها: محیط زیست ، منابع آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار