وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل درخواست ترکیه برای ایجاد منطقه امن در مرز‌های مشترک را یک اقدام تهاجمی استعماری خواند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که آنچه رژیم ترکیه برای ایجاد منطقه به اصطلاح امن مطرح کرده یک اقدام استعماری تهاجمی است که از طریق آن دولت رجب طیب اردوغان به دنبال ایجاد یک نقطه انفجاری در داخل سوریه (منطقه درگیری) و ادامه حمایت، تسلیح و عملیات تروریستی مسلح علیه مردم سوریه است.

وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد «اقدامات رژیم ترکیه در خاک سوریه غیرقانونی و باطل است و هیچ اثر قانونی و واقعی ندارد و حتی به عنوان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توصیف می‌شود.»

در این نامه با اشاره به اقدامات تجاوزکارانه و خطرناک ترکیه در خصوص ایجاد منطقه موسوم به (منطقه امن) در شمال سوریه و قصد نیرو‌های اشغالگر ترکیه برای ایجاد مستعمرات در این مناطق با هدف آغاز عملیات نظامی در عمق خاک سوریه تصریح شده است: «تجاوز، اشغالگری و پاکسازی جمعیتی تنها توصیف قانونی و واقع بینانه‌ای است که در مورد حضور غیرقانونی ترکیه در خاک سوریه می‌توان بیان داشت.»

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که این کشور حق خود را در انجام تمام اقدامات لازم در منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی برای پایان دادن به افعال تجاوزکارانه، اشغالگری و پاکسازی قومی رژیم ترکیه محفوظ می‌داند.

همچنین در این نامه به عوامل اشغالگر آمریکا در شمال شرق این کشور نسبت به فرجام اعطای هرگونه بهانه ساختگی به رژیم ترکیه برای توجیه سیاست‌ها و طرح‌های استعماری خود در سوریه هشدار داده شده است.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان این نامه از سازمان ملل و کشور‌های عضو خواسته است که این موضوع خطرناک را با جدیت تمام پیگیری کنند و در قبال، به اخاذی رژیم ترکیه سکوت نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار