سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت : همه ی مراکز درمانی آبادان آمادگی پذیرش مصدومان متروپل را دارند.

سید محمد محمدی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان درسومین جلسه ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با موضوع حادثه ساختمان متروپل گفت : بیمارستانهای شهید بهشتی، آیت الله طالقانی، امام خمینی (ره) و ۱۷ شهریور و همچنین آمادگی کلینیک‌های شهید مطهری و ۸شهریور این شهرستان در دو شیفت صبح و عصر آمادگی کامل برای درمان بیماران و مصدومان سرپایی این حادثه را دارند.

به گفته او از این پس با هدف کاهش بار مراجعات موارد سرپایی مصدومین احتمالی این حادثه به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت از از ظرفیت مرکز ۱۶ ساعته امام خمینی (ره) واقع در جنب اورژانس این بیمارستان نیز استفاده خواهد شد.

تاکید بر از ظرفیت موسسات خیریه در حادثه متروپل

محمدجواد حیدری‌پور ، مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت نیز در این نشست بر استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای عبور از بحران حادثه ساختمان متروپل آبادان تاکید کرد و گفت : استفاده از ظرفیت خیرین حوزه سلامت در چنین شرایطی برای کمک به حادثه دیدگان مانند یک مسکن است چون ادبیات آن ها به مردم نزدیک تر است و داغ دیده ها آنان را راحتتر می پذیرند.

او گفت : کمک رسانی از سوی موسسه های خیریه به حادثه دیدگان در حوزه سلامت باید با فرماندهی دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد.

او از هماهنگی های برگزاری اردوهای جهادی خیریه سلامت میان مردم و مسئولان در اروندکنار تقدیر کرد و گفت : بیمارستان حضرت زینب(س) نیز باید به لحاظ تجهیزات و نیروی متخصص مجهزتر شود، البته گروه‌های جهادی بقیه‌الله نیز فعالیت بسیار خوبی در این منطقه داشتند.

مراکز درمانی آبادان پذیرای مصدومان متروپل

در این جلسه بر آمادگی کامل و استفاده از تمام ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان برای مواجهه با بروز هرگونه حوادث احتمالی تاکید شد.

در این نشست که  ریاست آقای محمدی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد معاونان، مدیران ستادی و روسای بیمارستان‌های آبادان نیز حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.