رئیسی گفت: زندگی مردم و پیشرفت کشور را به مذاکرات موکول نمی کنیم که مهم تر از رفع تحریم، خنثی سازی تحریم است.

حجت الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی گفت: امروز بنده در کسوت خدمتگزاری به مردم مشاهده کرده ام که اگر با مردم صادق باشیم، همراهی مردم را به همراه دارد؛ دشمن در جریان عادلانه سازی یارانه‌ها بسیار تلاش کرد خرابکاری داشته باشد؛ اما بصیرت مردم و ایستادگی آنان، برنامه‌های آنان را خراب نمود.

رئیس جمهور گفت: امروز دولت وظیفه خود می‌داند که همچون حضور قوی در عرصه کنترل کرونا، در عرصه معیشت مردم نیز تلاش بیشتری داشته و با مدد الهی، رهبری رهبر فرزانه انقلاب و پشتوانه مردم و صاحب نظران، در رفع مشکلات به ویژه مشکلات معیشتی مردم تلاش نماید.

رئیسی گفت: راهبرد ما در کشور، راهبرد بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب است؛ ما رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم؛ اما مهمتر از رفع تحریم ها، توجه به ظرفیت‌های داخلی است و برای رفع مشکلات معیشتی مردم کوشش خواهیم کرد و پای کار هستیم.

رئیسی راهبرد دشمن را مأیوس کردن مردم و راهبرد نظام را امیدوارکردن آنان دانست و گفت: هر شخصی با قلم، قدم و اقدامش کاری کند که مردم مأیوس و ناامید شوند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده و هر شخصی اقدامی در جهت امیدوار نمودن مردم داشته باشد، در راهبرد نظام و رهبری حرکت نموده است.

سخنران کنگره شهدای روحانی گفت: بنده به عنوان یک طلبه و خدمتگزار، آینده را بسیار درخشان و امیدوارکننده می‌بینیم و تلاش شبانه روزی خواهیم داشت تا مردم عزیز، احساس عدالت، امنیت، پیشرفت و ... داشته باشند و این مسئله را مسئله‌ای شدنی می‌دانیم.

رئیس جمهور گفت:خداوند متعال، ارسال رسل و انزال کتب برای هدایت انسان فرمود و در آیات اول سوره الرحمن، به همین مسئله اشاره دارد؛ انسانیت انسان در پرتو تعلیم قرآن شکل می‌گیرد؛ انسانیت انسان در ارتباط با خدا شکل می‌گیرد؛ نبی اعظم، معلم بشریت بوده و به انسان چگونه زندگی کردن و ارتباط با وحی را می‌آموزند و عالمان دینی وارثان انبیاء می‌باشند.

رئیس جمهور در نخستین کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی که به صورت تصویری گفت: تعلیم، معرفت افزایی و تربیت نفوس مستعده، نقش عالمان دینی است و دو وظیفه عمده «تعلیم» و «تعدیل» بر عهده آنان است.

رئیس جمهور گفت: علمای دین همواره در طول تاریخ بر همین سلوک مشی کرده و راه رفته اند و الگو و اسوه برای همگان شده اند؛ اگر زندگی علمای بزرگ را در طول تاریخ ببینیم، همواره بر همین مبنا حرکت کرده اند و به تفسیر، تبیین معارف دین و در کنار آن، مبارزه با فساد و ظلم داشته اند.

رئیسی گفت: اینکه علمای ما مورد خشم و غضب مستکبران قرار گرفته اند، به دلیل همین پیش قراولی است؛ امروز امام ما به عنوان بهترین الگو هم در عرصه شاگردپروری و تبیین معارف دین و هم در عرصه مبارزه با ظلم، کفر و الحاد شناخته شده است و رهبری معظم انقلاب نیز الگوی بزرگی برای ماست و علمای بزرگ ما در حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم که نمونه برای همگان هستند، همین مشی را دارند.

رئیسی گفت: آنچه در این عرصه مهم است، آن است که بدانیم کار‌های بزرگ، خشیت از خدای متعال می‌خواهد و رمز موفقیت بزرگان دین ما همین نکته بوده است و همواره به فکر تکلیف و ادای وظیفه بوده اند.

وی می گوید روحانیون در ایام دفاع مقدس، وظیفه خود را حضور در جبهه‌های دفاع حق علیه باطل می‌دانستند و به وظیفه الهی می‌اندیشیدند و همواره خود را در کنار مردم می‌دیدند و در میان آنان بوده اند و در تمام سختی‌ها حضور داشتند.

رئیسی گفت: در ایام کرونا مشاهده کردیم که روحانیون چگونه وارد این عرصه شده و جانفشانی کردند و بنده در تماس با برخی مدیران بیمارستانی‌ها از جهاد و فداکاری‌های روحانیون بسیار شنیدم و بیان می‌کردند که ما نمی‌دانستیم «در کنار مردم بودن» و «با درد مردم همراه بودن»، در روحانیت ما وجود دارد.

به گفته رئیس جمهور  روحانیت اینگونه پرورش پیدا کرده است و دلیل اینکه امروز روحانیت علیرغم تمام شایعات و تهمت‌ها در دل مردم جای دارد، همین مسئله است که حوزه و روحانیت، کنار مردم حضور داشته و به مردم نمی‌گویند، بروید؛ بلکه می‌گویند بیایید؛ آن‌ها خود عامل به گفته‌ها هستند و عمل می‌کنند.

سخنران کنگره شهدای روحانی گفت: امروز اگر تعداد شهدا را در اقشار گوناگون مشاهده کنیم، بالاترین تعداد شهید در اقشار مختلف، مرتبط با صنف روحانیت است که نشان دهنده پیشپقراولی و پیشتازی روحانیت می‌باشد.

رئیس جمهور گفت: امروز روحانیون، مشکلات معیشتی بسیاری داشته و کمترین میزان دریافتی، مربوط به طلاب و فضلای ماست؛ اما بیشترین حضور و جانفشانی و با مردم و در کنار آنان بودن را از روحانیون می‌بینیم.

رئیسی گفت: باید زندگی شهید اصلانی که در حرم مطهر رضوی به شهادت رسید را نگاه کرد که چگونه می‌زیست و با تمام وجود در کنار مردم در حاشیه شهر مشهد زندگی می‌کرد و این افراد، حجت الهی بر تمام ما هستند.

رئیس جمهور خطاب به خانواده معظم شهدای روحانی،گفت: حقیقتا خون مطهر شهدا از عالم جهل زدایی کرد و خون شهدای ما، امتداد خون مطهر أباعبدالله الحسین (ع) است و آثار و برکات آن بر همگان روشن است.

سخنران کنگره شهدای روحانی گفت: امروز یمن به برکت خون مطهر شهدا ایستادگی می‌کند و این نکته را در جای جای عالم مشاهده می‌کنیم که گره زدایی از مشکلات عالم اسلام به برکت خون شهدا اتفاق می‌افتد.

رئیس جمهور گفت: پیام شهدای عالیقدر، استقلال، آزادی، عمل به دین و پاسداری از ارزش ها، ایستادگی در مقابل دشمنان، وحدت و انسجام ملی، ساختن کشور، رفع مشکلات و پریشانی‌های مردم و توجه به آنان است.

رئیسی گفت: امروز جهاد تبیین که مطابق با منویات رهبر انقلاب بر همگان لازم است، باید مورد توجه قرار بگیرد و به این مسئله بپردازیم.

سخنران کنگره شهدای روحانی گفت: مردم به همراهی با دولت که از منویات رهبر معظم انقلاب است، لبیک گفته و دشمنان و بدخواهان را به زیبایی، ناکام گذاشته اند.

رئیس جمهور در پایان گفت: متأسفانه مشکلات کاری سبب شد که نتوانم به صورت حضوری در این کنگره بزرگ شرکت کنم و از همه بزرگواران دست اندرکار تقدیر و تشکر دارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
دقیقا چه ربطی داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
چ ربطی ب دشمن داشت از کجا میدونی حرف مردمو شنیدی؟؟؟؟ خیلی هم ناراضی هستیم رئیسی ای کاش ایکاش بدون ترس ودردسر با مردم مصاحبه میکردن حرف دلشونو میزدن افسوس وافسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
آخه این چه عدالتی هست نه یارانه دارم نه کمک معیشتی نه سهام عدالت خواهشا رسيدگي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
زندگی مردم!!!! ؟؟؟از اول سال تا الان 5 تا جمعا مشتری تو فروشگاه نیومده از کدوم زندگی از کدوم مردم دارین حرف میزنین دیروز چن نفر دیدم گفتن بجای روغن آب‌پز میکنن دیگه پولی نداریم و ... تموم قیمتا هم سرجاشه فقط روغن 5 برابر شده!!! شما یک کالا نام ببرید کمتر از دو برابر نشده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
موفقیت تو آزاد کردن اقتصاد دست کمی از موفقیت تو برجام نداره
Denmark
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
شما اگر دنبال عدالت هستید اول دست خودی هاتون و آقازاده هاتون رو و چپاولی که در بودجه میکنید و بودجه های الکی که برای هزاران محل بی فایده رو قطع کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
مردم دشمن رو ناکام گذاشتن؟؟؟
دشمن کیه؟؟ چی میگی تو؟؟
خدا دشمن رو از شما نگیره وگرنه تقصیرا رو گردن کی مینداختید؟؟ یه دشمن سیبل میکنید تا دهن مردم و ببندید
این حرفا دیگه تکراری شده یه چیز جدید بگو سید محرومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
شما کجا زندگی میکنی که از اوضاع وخیم مردم خبری نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
زندگی مردم و پیشرفت کشور را به مذاکرات موکول نمی کنید یعنی هنر کردین که مردم را گوشت قربانی کردین؟!!! اصلا" کو زندگی مردم؟!! کوپیشرفت کشور؟!! که شما به چیزی موکول بکنید یا نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۲۱:۱۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
به ولله مردم ایران بهترین مردم در دنیا هستند و در همه صحنه ها همیشه پای کار بوده اند و در انتخابات ، راهپیماییها و ... همواره به وظایف خود به نحو احسن عمل نموده اند ، ولی در مقابل مسئولین کشور پاسخ این همه خوبی مردم را چگونه داده اند ؟ در پاسخ می توان گفت : تقریبا هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
واقعا عدالت داره برقرا میشه همه مردم ایران دارن میرن زیر خط فقر !!! هرچه بیشتر کار می کنیم بیشتر فقیرتر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
یاد دشمن فرضی تو شبهای برره بخیر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
عدالت یعنی همه در یک میزان باشند در حد میانه زندگی کنند یعنی از ثروتمندان کم کردن وبه فقرا اضافه کردن تا همه مردم جامعه در حد میانه اعتدال ومتوسط قرار بگیرد آن وقت که آرامش ورفاه به جامعه بر می گردد وهمه شاد وحوشحال هستند . عدالت اگر باشد از عسل شیرین تر هست حکومت داری یعنی همه مردم در حد میانه باشند نه غنی باشند نه فقیر همه در حد میانه باشند . اگر نگاه کنید بیشترین آسیب های اجتماعی در جامعه مربوط به قشر غنی وفقیر جامعه هست چون هر کدام آنها در لبه پرتگاه سقوط زندگی میکند چون در میان راه نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
یعنی مردم رو بصورت علنی نا امید کردید تا دشمن فرضی تون نا امید شده ،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
مردم همیشه پای کار بودند
مسؤلین کی قراره بیایند پای خدمت؟؟؟
دیگه از حرف ...خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
این تعزیرات انگاردرحد اسم هست قبل یارانه جدید گوشت توخرم آباد ۱۲۰بود الان شده۱۵۰ ازاین گرون ترم بشه بازم کسی جلو شونو نمیگیره درامد این جا افتضاح هست به ۱۰۰تومن نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
در اردکان یزد گوشت ۱۷۰ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
امروز گوشت 230 بود .. 150!!!!! ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عدالت خخ
۱۶:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
اگه عدالت بود باید ارزش یارانه میشد ۴۵ دلار؟! هز چیزی غیر از این یعنی دروغ و ظلم؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
دشمن رو ناکام و شما رو شادکام، خوشبحالتون که همچین مردمی گیر آوردید. بی نان و نوا، بی شپت و پناه. یا شاید دشمن مائیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
خسته شدیم از دشمن
Denmark
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
دشمن برای اینها نعمته چون تمام ناکار آمدیها رو گرد نش می اندازند و اعتراض مردم رو هم بهش ربط میدن که کسی نتونه چیزی بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
چرا هر روز ی قیمت جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
بیچاره مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
اسم الکی نزارید روی ازاد کردن قیمت و حمایت سیصد تومنی که در اصل دویست تومنه چرا که یارانه های قبل هم حذف کردید
تازه وقتی بنزین رو سه تومن کردید قرار شد از اون تاریخ به بعد مابه التفاوت بنزین رو به حساب مردم واریز کنید الان که قیمت بنزین جهانی کلی تغییر کرده شما هنوز یک ریال اضافه نکردید در کل نگید عادلانه کردن یارانه
اقا همون نا عادلانه باشه بهتره بد بخت شدیم کمرمان را شکاندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
هرگز سکوت علامت رضایت نیست شایدم درد تا مغز استخوان رسیده و فریاد بی صدا میکشیم جوانی ما رفت سید
ناامید شدن پسران برای تشکیل خانواده ، دختران ترس از زندگی دارن ، پدران شرمنده شدن ، کمتر کسی درک میکنه چقدر برای یه مادر و پدر سخته بچه هاشون آرزو خوردن یک تکه گوشت و مرغ دارن ،
همه ما درآمدمون میره پی دارو و دکتر ، خسته تر از اونیم که صدامون شنیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
سید بزرگوار قرار بود فقط قیمت لبنیات و مرغ و تخم مرغ و روغن گران شود پودر لباس شویی ۵۰۰ گرمی شده ۲۰ هزار تومان، کی باید جوابگوی این مردم ولایتمدار و پایبند به نظام و انقلاب باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
فعلا خود مردم دارنند به فنا میروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
آقا تو رو خدا روغن ورامین برج ۱۱ بیست‌هزار‌وپانصد تومان بوده و الان صدده هزار تومان. آیا یارانه‌ای که می‌دهید با آن می‌شود گرانی آن، برنج، مرغ، شیر و لبنیات، گوشت ، ماکارونی و... را جبران کرد. کمی سخت است. آیا سری به حقوق‌ها که ده درصد اضافه شد و گرانی‌های دنباله‌دار زده‌اید. اگر چیزی گران نشده پس آقایان تنظیم بازار هنوز نفهمیده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
با تشکر از زحمت‌های دوستان.
قرار بود حقوق‌ها پلکانی اضافه شوند. پایین‌تر‌ها بیشتر و بالاترها کمتر. ظاهراً همه ده درصد شده است. زیر ده میلیون سی‌ درصد و بقره هم پلکانی.
چی شد که نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
به شما ماهی صد میلیون هم بدن باز هم طلبکارید چه خبره بابا
همه که حقوق بگیر نیستند ضمنا ای کاش به اندازه ی حقوق هم کار از حقوق بگیران بخوان نه این که کیلویی حقوق افزایش بدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
یارانه ماروقطع کردین، همه چیزهم چندبرابرشده،

یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
آدم رو مجبور میکنید قبول کنیم اعتراض هم کنیم گاز اشک آور دیگه چی بگیم کلی به سوپری بدهکاریم رو نداریم خرید کنیم مردم عادت کردیم تحمل کنیم شما به آمریکا ربطش بدید سختی رو ما میکشیم پزش رو شما بدید وقتی مجبوری قبول کنی هر چی سرت بیارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
مردم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
انگار که مسئولین تو یه دنیای دیگه زندگی میکنن و از مردم و اتفاقات کف جامعه خبر ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
آقای رییس‌جمهور و مسئولین خوب برای خودشون تحلیل می کنند ، ما که شرمنده زن بچه و اطرافیان شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
راست میگه من دشمنم و الان ناکامم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
سید بناحق یارانه منه بازنشسته را احتمالا بدلیل داشتن خودرو قطع کردی اخه اینم شد دلیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
شیطون خودرو چی داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
عالی
آخرین اخبار