وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو در اقدامی تلافی جویانه، علیه ۱۵۴ نفر از اعضای مجلس اعیان انگلیس تحریم‌هایی را اعمال کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است در پاسخ به تصمیم ماه مارس دولت انگلیس مبنی بر قرار دادن نام تقریبا همه اعضای شورای فدراسیون مجمع فدرال روسیه در فهرست تحریم‌ها، روسیه ۱۵۴ نفر از اعضای مجلس اعیان انگلیس را تحریم کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، افراد تحریم شده، به طور مستقیم در اعمال تحریم‌های ضد روسیه، وارد کردن آسیب به اقتصاد کشور و ترویج روسیه هراسی نقش داشتند، به همین دلیل از این به بعد، ورودشان به روسیه ممنوع خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه اوایل ماه جاری اعلام کرد دولت روسیه ۲۸۷ نماینده پارلمان انگلیس را از ورود به روسیه محروم کرده است که تحریم‌های کنونی علیه نمایندگان پارلمان واکنشی است به محدودیت‌های مشابهی که انگلیس علیه روسیه بر ۳۸۶ نماینده مجلس عوام این کشور در تاریخ ۱۱ مارس اعمال کرد.

پیش‌تر انگلیس در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، تحریم‌هایی را علیه الیگارشی‌ها (افراد ثروتمند نزدیک به ولادیمیر پوتین) نخبگان سیاسی و شخص پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، وضع کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار