مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی استان موظفند نسبت به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق اقدام کنند.

حسین قدیمی گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانکها، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد، با اولویت خاموش کردن روشنایی و سامانه‌های سرمایشی غیرضرور اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل می‌گوید: شرکت‌های توزیع برق موظف شده‌اند که بر اجرای دقیق این مصوبه نظارت کنند و با نصب کنتور‌های هوشمند و تجهیزات قطع و وصل از راه دور نسبت به پایش و کنترل مصرف مشترکان تا سقف تعیین شده اقدام کنند.

قدیمی گفت: هر کدام از ما می‌توانیم با انجام دادن راهکار‌های ساده مدیریت مصرف از قبیل عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۳ لغایت ۱۷ و از ساعت ۱۹ لغایت ۲۳ نسبت به کاهش مصرف برق و حفظ پایداری شبکه سراسری برق سهیم باشیم.

او می‌گوید: با خاموش کردن وسایل برقی اداری در صورت عدم استفاده و لامپ‌ها پس از اتمام کار، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن در و پنجره‌ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، توجه به دمای آسایش و تنظیم درجه کولر برروی ۲۵ یا ۲۶ درجه، استفاده از دور کند کولر آبی و استفاده از پنکه به جای کولر در مناطق معتدل، استفاده از چراغ‌های کم مصرف و چراغ‌های هوشمند کاهش چشم‌گیر مصرف انرژی برق را در پی خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.