پنجمین گردهمایی خیرین آموزشی کشور با حضور اساتید و خیران آموزش عالی کشور به میربانی شیراز برگزار شد.

امید مدیر بنیاد حامیان علم و فناوری ایران گفت: هدف از این گردهمایی برقراری ارتباط خیران با حوزه آموزش عالی و رفع نیازهای دانشگاه ها و نوسسات عالی در کشور است.

 او گفت: در مدت شیوع کرونا امکان ارتباط با سایر دانشگاه ها نبود اما با همکاری خیران بنیاد این ارتباط برقرار بود

امید گفت: گردهمایی خیرین آموزش عالی کشور ۵ بار برگزار شده که اولین گردهمایی در مشهد، دومین گردهمایی در تهران، سومین گردهمایی در شیراز، چهارمین گردهمایی در تهران و پنجمین گردهمایی نیز به میزبانی شیراز در حال برگزاری است.

مدیرعامل بنیاد حامیان علم و فناوری ایران گفت: تلاش ما در این مدت بر این بود که فعالیت بنیاد ادامه داشته باشد و هر ماه دوشنبه ها جلسات بنیاد به صورت مجازی در سراسر کشور برگزار می شود و گاه نامه بنیاد نیز صورت الکترونیکی انتشار و برای دانشگاه ها ارسال می شود.

او گفت: ما در فضای مجازی از جمله اینستاگرام و لیندینگ فعال هستیم تا دانشگاه ها بتوانند نیازهای خود را اعلام کنند.

امید گفت: ۴ عصو اصلی و ۳ عضو علی البدل در هیئت امنای دانشگاه داریم.

مدیر بنیاد حامیان علم و فناوری ایران گزارشی از فعالیت این بنیاد در سال های گذشته ارائه داد.

او گفت: راه اندازی سامانه برخط اعطای وام شرافتی به دانشجویان،تصویب شیوه نامه وام شرافتی دانشجویان در هیات مدیره، طراحی و راه اندازی سامانه بر خط، تعیین سهمیه برای دانشگاه ها بر اساس نظر خیران، دادن دسترسی دانشگاه ها برای ثبت و تایید درخواست دانشجویان از فعالیت های این بنیاد در سال های گذشته است.

موذنی رئیس دانشگاه شیراز گفت: باتوجه به سیاست‌های کلان بخش آموزش عالی در زمینه‌ توسعه‌ وقف علمی و نیازهای حوزه‌ علم و فناوری به کمک‌های مردم، برگزاری گردهمایی خیرین می‌تواند در شناساندن نیازهای دانشگاه‌ها و آشنایی بیشتر خیرین و واقفین به این حوزه مؤثر باشد.

رئیس دانشگاه شیراز گفت : پنجمین گردهمایی خیرین آموزش عالی می تواند علاوه‌بر معرفی نیازهای دانشگاه‌ها، محور اصلی این گردهمایی برای بهسازی و نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی و پویش حمایت از دانشجویان نیازمند موثر باشد.

علی زمانیان، قائم مقام وزیر علوم نیز در این همایش گفت:  در اقتصاد آموزش عالی به نقش مردم در دولت ها توجه ویژه شده زیرا وجود دانشگاه های نسل چهارم برای این است که آنان در کنار دولت باشند.

همچنین محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این همایش گفت: خیران بسیاری در استان  هستند که در عرصه سلامت برتری خود را  نشان داده اند که این نیز  دستاوردی در بنیاد حامیان علوم و فناوری است.

 

برچسب ها: همایش ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار