استاندار اردبیل گفت: اجرای مردمی برنامه‌های فرهنگی با اولویت مدرسه، مسجد، محلات و خانواده‌ها نتیجه‌بخش‌تر و ماندگارتر است.

سیدحامد عاملی گفت: اجرای بروکراتیک برنامه‌های فرهنگی در قالب سیستم‌های اداری، نمی‌تواند موجب تحول در فرهنگ شود و اجرای مردمی برنامه‌های فرهنگی نتیجه‌بخش‌تر و ماندگارتر است که باید مردمی‌سازی برنامه‌های فرهنگی با اولویت مدرسه، مسجد، محلات و خانواده‌ها مورد توجه باشد.

استاندار اردبیل در نشست هم‌اندیشی با جمعی از صاحب‌نظران حوزه فرهنگی استان گفت: تعیین اولویت‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ضروری بوده و تلاش می‌شود با تشکیل کمیته عملیاتی، برنامه‌های فرهنگی دارای اولویت شناسایی و با تقسیم‌بندی منطقه‌ای و استفاده از نیرو‌های متخصص، اجرایی گردد.

عاملی می‌گوید: درونی شدن فرهنگ در باور‌ها و توجه به ابعاد تربیتی در بین کودکان و نوجوانان دارای اهمیت است و در این راستا باید به افراد تاثیرگذار و دستگاه‌های فرهنگی و محله‌محور از جمله کانون‌های فرهنگی مساجد توجه شود.

او گفت: باید خروجی اجرای برنامه‌های فرهنگی در آینده، تربیت نیرو‌هایی متخصص در حوزه‌های مختلف از بین نوجوانان و جوانان باشد و در این راستا توجه به گفتمان‌سازی، آموزش در محلات و بین گروه‌های تاثیرگذار از جمله مادران و استفاده از ظرفیت مربیان پرورشی مدارس حائز اهمیت است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.