مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ثبت‌نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت از پایان اردیبهشت تا ۱۷ تیر ١۴٠١ همزمان با سراسر کشور در استان سمنان خبر داد.

آقای شاهچراغ  گفت: یکی از وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تربیت نیروی انسانی ماهر برای ورود به بازار کار است و برای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ایجاد نشاط و انگیزه در جامعه جوان کشور، رقابت‌پذیری بیشتر، شناسایی استعداد‌های جوان در حوزه مهارت و معرفی به بازارکار و ایجاد فرصت تبادل اطلاعات فنی و حرفه‌ای بین مهارت‌آموزان، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار می‌کند و برگزیدگان پس از طی اردو‌های آمادگی به مسابقات جهانی مهارت که دو سال یک بار برگزار می‌گردد اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: تیم نخبگان مهارتی استان سمنان نیزدر نوزدهمین دوره این مسابقات در ۱۰ رشته برای کسب سهمیه مسابقات جهانی مهارت (شانگهای-۲۰۲۲) با رقبای خود از سایر استان‌ها به رقابت پرداختند که علی کسائیان در رشته امنیت سایبری موفق به کسب مدال طلا، مرتضی رحیمی‌زاده در رشته سازه‌های چوبی موفق به کسب مدال نقره، مریم مؤمنیان در رشته فناوری مد موفق به کسب مدال برنز و مهلا کاظم زاده از دامغان در رشته آشپزی موفق به کسب دیپلم افتخار این دوره از مسابقات شدند.

آقای شاهچراغ  گفت: از بین مدال آوران این مسابقات ۳۷ نفر انتخاب و پس از طی اردو‌های مقدماتی در نیمه دوم مهر ماه به مسابقات جهانی شانگ‌های چین اعزام خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: بیستمین دوره از این مسابقات با ۴۳ رشته و ۶ گروه تخصصی همراه شد و رشد ۳۰ درصدی در تعداد رشته‌ها را نسبت به سال قبل شاهد هستیم. در این دوره برای اولین بار ۸ رشته جدید اضافه شد که شامل تعمیر و نگهداری هواپیما، فناوری خودرو‌های ریلی، نانوایی نان‌های حجیم، خدمات رستوران داری و پذیرش هتل و آرایشگری مردانه، هنر بازی‌های سه بعدی رایانه‌ای، ساخت و ساز خشک و گچ کاری است و از جمله گروه‌های شرکت کننده نیز می‌توان به فناوری اطلاعات و ارتباطات، گروه خدمات اجتماعی، گروه فناوری ساخت، گروه هنر‌های خلاق و مد و گروه فناوری و مهندسی ساخت اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.