با تدبیر ستاد کل نیرو‌های مسلح، هواپیمای آتش نشان سپاه پاسداران برای انجام عملیات اطفای حریق در جنگل‌های ایالت بلوچستان به پاکستان اعزام شد.

به دنبال گسترش آتش سوزی در جنگل‌های مرتفع منطقه "شیرانی" ایالت بلوچستان پاکستان و درخواست ارتش این کشور از جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مهار آتش، یک فروند هواپیمای «ایلوشین ۷۶» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مشارکت در عملیات اطفای حریق به پاکستان اعزام شد.

 این هواپیما به همراه خلبان ایرانی، ساعاتی قبل در فرودگاه "نورخان" شهر راولپندی پاکستان فرود آمده و قرار است پس از تامین آب مورد نیاز آن در اسرع وقت به عملیات اطفای حریق مناطق جنگلی، مراتع و زمین‌های کشاورزی در مناطق "ژوب، شیرانی و تورغور" واقع در ایالت بلوچستان پاکستان ملحق شود.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان افزودند: این هواپیمای ایرانی تا مهار کامل آتش در مناطق مذکور در پاکستان خواهد ماند.

این هواپیمای ایرانی در حالی به پاکستان اعزام شده است که آتش سوزی گسترده در جنگل‌های بخش "شیرانی" ایالت بلوچستان پاکستان پس از گذشت یک هفته همچنان مهار نشده و گفته می‌شود دامنه آتش به هزاران هکتار افزایش یافته است.

با وجود تلاش همه جانبه دولت محلی، مرکزی و ارتش پاکستان این آتش سوزی تا کنون سه کشته و ده‌ها مصدوم برجای گذاشته است، به همین دلیل نیروهای امدادی بسیاری از روستا‌های اطراف محل آتش سوزی ر ا تخلیه کرده انذ و عملیات اطفای حریق همچنان به دلیل صعب العبور و کوهستانی بودن این مناطق به کندی پیش می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
یادمه این هواپیما یه بار رفت ترکیه ولی فکر نکنم تو خود ایران عملیات کرده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
این هواپیما چرا موقع آتش سوزی جنگل های غرب ایران اعزام نمیشه یا میفرستن ترکیه یا پاکستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
غرب کشور هم رفته اند .
ولی چشمان کور شما نمی خواهند بینند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
بخاطر اینکه برای چندمین بار .این هواپیما ها در نواحی کوهستانی غرب ایران کاربرد ندارند بدلیل دره های فشرده که آب باید از ارتفاع تخلیه شود و کارایی ندارد در پاکستان در منطقه مورد درخواست فشردگی کوهستان کم و کارایی این نوع هواپیما به این بزرگی بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۲۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
برای این منظور ، هواپیما در دشت هموار و مناطق شهری کارایی دارد. در مناطق کوهستانی نمی‌شود هواپیما در ارتفاع کم پرواز کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
اگر شرف داشتید بجای فرستاده هواپیماها برای کمک به هر بی مادر و بی پدری در افغانستان و اینجا و اونجا بفکر آبادان و مردمش بودید تا یگانهای امدادی مجبور نشوند از تهران تا آبادان را زمینی و با چندین ساعت رانندگی طی کنند.هواپیماها برای کمک به افغانستان و یمن و لبنان و هر خراب شده دیگری و حرفهای مفت و ادعا و بی عملی برای آبادان و ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
ميفرستند آقاي با شرف. كه رگ گردنت باد كرده تو چكار كردي براي مردمت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
چرا چرندیات نوشتی ؟
نیروهایی که تو خوزستان هستند ، دستشان مگر کج شده که منتظر نیرو بمانند .
نیازی هم نیست از آب گل آلود ماهی خودت را صید کنی .
ماهی وجود ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
تو هم اگر شرف داشتی حرف مفت نمی زدی !
آبادان مگر به هواپیما نیاز داشته که نفرستادند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
کمک برای آبادان ارسال شده و تیم‌ها مشغول کار هستند. منتها نوشتار طوری است که نمی‌شود بی گدار و بی محابا عمل کرد. ماهیت آوار برداری این است.
پس،شلوغ مفت نکن.
Netherlands
ناشناس
۰۱:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
غریب پسندان ریاکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
درود به سپاه
آخرین اخبار