به گفته برخی از منابع نیرو‌های امنیتی انگلیسی برای مقابله با هرج و مرج در تابستان به حالت آماده‌باش درآمدند.

پلیس انگلیس برای مقابله با هرج و مرج در تابستان در بحبوحه افزایش هزینه‌های زندگی آماده می‌شود.

پایگاه اینترنتی نشریه دیلی میل نوشت: اگرچه اطلاعات خاصی در باره بروز بی نظمی و شلوغی وجود ندارد، اما به گفته یک منبع پلیس، مقامات و فرماندهان پلیس انتظار افزایش جرم و رفتار تهاجمی دارند که دلیل آن افزایش ناامیدی ناشی از افزایش قیمت‌ها است.

گفته می‌شود نیرو‌های پلیس در حال ارزیابی توانمندی‌های خود هستند تا برای مقابله با حوادث پرخطر و نارضایتی‌های مدنی بتوانند از نیرو‌های پلیس فعال در بخش‌های مختلف استفاده کنند.

به گفته یک کارشناس خانواده‌ها در انگلیس در حال فقیر شدن هستند و از دولت می‌خواهند برای جلوگیری از این امر با افزایش قیمت‌ها مبارزه کنند. دولت باید این مسئله را کنترل کند و خیلی سریع باید این کار را انجام دهد. آن‌ها باید به این روند که مردم مجبورمی شوند برای سیر کردن خود یا فرزندانشان یکی را انتخاب کنند، پایان دهد. ما شاهد شرایط فقر نسبی در کشور بودیم و اکنون در حال حرکت به سمت فقر کامل هستیم؛ نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد.

از آغاز سال جاری میلادی دزدی در انگلیس بیشتر شده و در پی افزایش قیمت‌ها که ناشی از جنگ اوکراین است این امر همچنان در حال افزایش است.

به گفته مدیران مغازه‌ها تعداد افرادی که برای اولین بار دست به دزدی می‌زنند بیشتر شده است. دزدان حرفه‌ای کالا‌های گران قیمت را بر می‌دارند که بتوانند آن را بفروشند، اما دزدان تازه کار از کالا‌های ارزان قیمت برای مصرف خود می‌دزدند.

در همین راستا ایان رایت، مدیر شورای مواد غذایی و نوشیدنی در انگلیس تاکید کرد کمبود مواد غذایی و بالا رفتن بهای این محصولات که به ویژه در پی محاصره بنادر اوکراین پدید آمد، نیازمند طرح‌های اضطراری دولت انگلیس بود که به علت آماده نبودن این طرح ها، اکنون بحرانی به مراتب بزرگ‌تر از بحران کمبود سوخت و بالا رفتن بهای انرژی، انگلیس را تهدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار