عضو انجمن حمل و نقل ریلی گفت: اگر سالیانه ۵۰ دستگاه لوکوموتیو به حوزه ریلی اضافه شود، شاهد رفع کمبود در این بخش خواهیم بود.

آقای قاسم عبداللهی گفت: در صورتی که سالانه بین ۵۰ تا ۶۰ دستگاه ناوگان و لوکوموتیو به بخش حمل و نقل ریلی کشور اضافه شود، شاهد رفع کمبود ناوگان در حوزه ریلی خواهیم بود.

به گفته عضو انجمن حمل و نقل ریلی ۱۵۰ لوکوموتیو زمین گیر و فرسوده در کشور داریم که با طراحی و ساخت نخستین مرکز مجهز تعمیرات و بازسازی لوکوموتیو در کشور توانسته ایم ۲۸ دستگاه لوکوموتیو راه آهن را بازسازی کنیم.

سالیانه ۱۹ تا ۲۰ درصد از حمل بار که شامل ۱۰۰ میلیون تن با درآمد زایی سه میلیارد دلار  می شود، توسط بخش خصوصی در کشور انجام می‌شود.

اولین لوکوموتیو باری پارس ۳۳ و لوکوموتیو CDN10 و لوکوموتیو البرز نیرو امروز در حاشیه بازدید وزير راه و شهرسازی و آقای میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن بازدید و مورد ارزیابی وزیر راه وشهرسازی قرار گرفت.

رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی امروز در حاشیه این بازدید گفت: واردات ۱۰۰۰ واگن در دستور کار قرار گرفته است اما ما باز هم از توان شرکت های تولید کننده داخلی در زمینه تولید لوکوموتیو های پارس ۳۳، البرز نیرو، بازسازی لوکوموتیو ام جی با همت شرکت های دانش بنیان استفاده خواهیم کرد.

برچسب ها: حمل و نقل ، بخش ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار