معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۱۱ واحد صنعتی دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی اردبیل فعال هستند.

بهزاد مهدوی گفت: ۱۰ مورد از این واحدها از واحد صنعتی به شرکت دانش بنیان و یک مورد دیگر هم از مرکز رشد به دانش‌بنیان تبدیل شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: هزینه آموزش کارکنان شرکت‌های دانش بنیان از سوی شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود و علاوه بر آن در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی هم از شرکت‌های دانش بنیان حمایت بیشتری شده است.

به گفته او، شهرک‌های صنعتی استان در ۳۷ مورد از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت کرده ضمن اینکه ۸۰ درصد هزینه اخذ گواهی‌های استاندارد را شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌کند.

مهدوی می گوید: با برنامه‌های حمایتی مختلف تلاش می‌شود تا واحدهای تولیدی، صنعتی صادرات محور شده و در افزایش صادرات استان نقش بسزایی ایفا کنند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: یکی از اهداف اصلی تشکیل شرکت شهرک‌های صنعتی، ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت از واحدهای تولیدی است و تلاش می‌شود با ارائه بسته‌های حمایتی متنوع به واحدهای صنعتی، تولید و بهره‌وری آنان افزایش یابد.

او می گوید: مرکز صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به منظور ارزیابی و ارائه توانمندی‌های تولیدی و خدماتی و نیز معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران تشکیل شده است که در این مرکز ضمن ارائه خدمات تسهیل‌گری تجاری و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، نسبت به ارائه خدمات تجاری، آموزش واحدهای تولیدی و ایجاد فضای مشترک کاری به منظور ایجاد نوآوری در واحدهای تولیدی اقدام می‌شود.

مهدوی استفاده از ظرفیت این مراکز و سایر بخش‌های مرتبط را برای واحدهای تولیدی ضروری دانست و گفت: واحدهای صنعتی برای اینکه بتوانند خود را با شرایط روز سازگار نموده و در جریان تولید باقی بمانند باید در جهت افزایش بهره‌وری تولید و افزایش دانش و تکنولوژی قدم بردارند که این امر مستلزم استفاده از ظرفیتهای موجود است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.