مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: راه اندازی حداقل ۲ ایستگاه اندازه گیری سنجش کیفیت هوا در اردبیل ضروری است.

حسن قاسم پور با اشاره به نفوذ ریزگردها و کاهش دید افقی در استان اردبیل گفت: بررسی‌ مشخصات ریزگردها نشان می‌دهد منشاء آن کشور عراق است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل می گوید: از اسفندماه پارسال ریزگردها چندین بار دراستان اردبیل مانند استان‌های غربی و جنوبی کشور خودنمایی کرده است و شاخص کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از صد تا ۱۵۰ ناسالم به گروه‌های حساس و از ۱۵۰ به بالا ناسالم برای همه گروه‌های سنی ارزیابی می‌شود.

به گفته او، شاخص کیفیت هوای شهر اردبیل هم اکنون با عدد ۷۱ در رتبه دوم شاخص‌ها بوده و سالم ارزیابی می‌شود.

قاسم‌پور همچنین در خصوص ایستگاه راه اندازی سنجش کیفیت هوا در اردبیل گفت: ایستگاه اندازه گیری سنجش کیفیت هوا در اردبیل مشکلات فنی داشت که با رفع این مشکل مشخصات و منشاء ریز گردهای اخیر درحال بروزسانی است و از ماه آتی با تجهیز و توسعه ایستگاه سنجش کیفیت هوا، آمار دقیقی از آلودگی‌ها با منشاء مختلف در شهر اردبیل اعلام خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل می گوید: وجود هوای پاک موهبت الهی است و باید قدر این نعمت را دانست، و تداوم این روند و داشتن هوای پاک و عاری از هرگونه آلودگی نیازمند اراده ملی و مشارکت عمومی است. 

او با بیان اینکه داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم حقوق عامه بوده و حق الناس است، گفت: همه آحاد مردم باید برای داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم تلاش کنند چرا که فرزندان ما و نسل‌های بعدی درباره عملکرد ما در این حوزه قضاوت خواهند کرد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل می گوید: هم اکنون یک ایستگاه اندازه گیری سنجش کیفیت هوای محیط جنب موزه حیات وحش اردبیل واقع در خیابان دانشگاه فعال بوده و راه اندازی حداقل ۲ ایستگاه اندازه گیری سنجش کیفیت هوا در اردبیل ضروری است.

قاسم پور گفت: با اینکه اردبیل  اغلب اوقات از لحاظ هوا شهر پاک محسوب می شود اما برای سنجش و آگاهی عموم از میزان گرد و غبار و آلودگی هوا در این شهر راه اندازی ایستگاه های جدید سنجش کیفیت هوا در اردبیل ضروری است.

او خواستار اختصاص بودجه برای تهیه و نصب ایستگاه اندازه گیری سنجش کیفیت هوا در اردبیل شد و گفت: تابلوهای نمایشگر نصب شده این ایستگاه‌ها وضعیت هوا در حالت پاک، سالم، ناسالم برای گروه های حساس، ناسالم برای همه افراد و خطرناک را نشان می‌دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.