مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: درپی ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در شهر آبادان و کمک برای نجات افراد محبوس یک تیم ۱۰ نفره امدادی از سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان به این شهر اعزام شد.

منصور شیشه‌فروش گفت: درپی ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در شهر آبادان و کمک برای نجات افراد محبوس یک تیم ۱۰ نفره امدادی از سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان به همراه خودرو سنگین نجات مجهز به جرثقیل ۱۰ تن و دو خودروی امدادی و تجهیزات نجات صبح امروز به منطقه اعزام شدند.

استان اصفهان در امدادرسانی به ساختمان پلاسکو تهران هم مشارکت داشت و در یک هفته گروه امدادی استان اصفهان یا تجهیزات همراه تیم‌های امدادی بود.

به گفته او این حوادث زنگ خطری است که باید نظارت لازم را بر مراحل ساخت و ساز داشته باشیم، از دوسال گذشته کارگروه شناسایی سازه‌های فرسوده و آسیب‌پذیر در برابر حوادث که همه شهرداری‌ها محور آن هستند در استان اصفهان تشکیل شده است و تکلیف شد این کارگروه با همکاری شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی در شهر‌ها ساختمان‌های بلندمرتبه آسیب‌پذیر را شناسایی و بر مراحل ساخت آن‌ها نظارت کنند که اخطار‌های لازم برای رفع عیوب را به مالک می‌دهند و مکان‌هایی که باید تخلیه شود از طریق قوه قضائیه تخلیه می‌شود.

در دو سال گذشته ۲۵۰ ساختمان بازدید شده و موارد ایمنی و نواقص آن‌ها توسط کارگروه شناسایی سازه‌های فرسوده و آسیب‌پذیر در برابر حوادث به مالکان اعلام شده است تا برای رفع نواقص اقدام کنند.

شیشه‌فروش می‌گوید از ۲۵۰ بازدید حدود ۵۰ ساختمان رفع نقص کردند و مابقی در حال رفع نقص هستند و مجدداً اخطار‌های لازم توسط این کارگروه در حال صدور است.

چنین حوادثی زنگ خطری برای تمام نقاط کشور است و رعایت الزامات ایمنی در مراحل جانمایی، طراحی، ساخت وساز و نگهداری ساختمان را تاکید می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نواقص در ساختمان‌های مسکونی یا تجاری بازدید شده از قبیل نداشتن ایمنی، نواقص سیستم برق، گازرسانی، فرسودگی و موارد اینچنینی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار