یادواره ۱۵۷ شهید شهر نوش آباد و ۱۶ شهید این شهر در فتح خرمشهر با سخنرانی فرمانده گردان علی بن ابی طالب لشکر نجف اشرف برگزار شد.

فرمانده گردان علی بن ابی طالب لشکر نجف اشرف گفت: حادثه بزرگ و سنگین جنگ تحمیلی با اطاعت پذیری رزمندگان از معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و پشتیبانی مردم پشت سر گذاشته شد.

حاج محمد قطبی گفت: بهترین جوانان این مملکت بهترین دوران عمر و جوانی خود را دور از خانه و خانواده در هشت سال دوران دفاع مقدس با ایثار، فداکاری و جانفشانی گذراندند تا یک وجب از خاک وطن به دست دشمن نیفتند و ناموس کشور در امان باشد.

او می‌گوید: ملت و رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمن تا بن دندان مسلحی مقاومت کردند که فقط ۳۳ روز طول کشید تا نزدیک خرمشهر شوند.

به گفته او، تمامی ملت ایران در آزادی خرمشهر نقش داشتند همانگونه نوش آباد در آن زمان با جمعیت کم خود ۱۶ شهید را در راه آزادی خرمشهر تقدیم کرد.

فرمانده گردان علی بن ابی طالب لشکر نجف اشرف گفت: معجزه مقاومت ایران بدون هیچ گونه امکانات، سازماندهی و برنامه‌ریزی در جنگ تحمیلی برای تمام دنیا یک معادله غیر ممکن و مایه الگو برای جهانیان است.

قطبی گفت: متاسفانه امروز برخی در برابر هتک حرمت به نظام و شهدا بی تفاوت هستند و ملتی که روزی در برابر توپ و تانک و تیربار ایستادند امروز در برابر یاوه‌گویی برخی یاوه گویان در توهین به نظام جمهوری اسلامی ایران سکوت اختیار می‌کنند.

او می‌گوید: همکاری بسیج، سپاه، ارتش با پشتیبانی ملت شریف ایران بود که مبارزه و مقاومت را در دفاع از تمامیت ارضی وطن آسان‌تر و با شهادت مقدس کرد.

فرمانده پایگاه بسیج شهدای هفت تیر شهر نوش آباد گفت: یادواره ۱۵۷ شهید شهر نوش آباد و ۱۶ شهید فتح خرمشهر دوشنبه شب دوم خرداد همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر و معرفی این عملیات بزرگ و قهرمانانه دفاع مقدس به نسل نو در مصلی گلزار شهدای شهر نوش آباد برگزار شد.

سید فرهاد متولی، سیدعلی اکبر یدالهی، علی ستمکش، غلامرضا رادمهر (پینه دوزی)، غلامرضا رجایی، غلامرضا عباسی، محمد متقی نژاد، داود چاپی، ماشاالله آتشی، حسن تقوی شاد، قدمعلی مهمان نواز، شهید غلامعلی امانی پور (پشمی)، محمد جهان مهین، فضل الله شیرانی، احمد اقبالی و جواد زحمتکش ۱۶ شهید شهر نوش آباد در فتح خرمشهر هستند.

همچنین پایگاه خواهران بسیج الزهرا (س) و السما شهر نوش آباد نیز آیین گرامیداشت شهدای فتح خرمشهر را با حضور بانوان نوش آبادی در آستان شاهزاده اسحاق واقع در منطقه شهید مطهری شهر برگزار کردند.

شهر نوش آباد با تقدیم ۱۶ شهید در زمان فتح خرمشهر نسبت به جمعیت بیشترین شهید را در مقایسه با دیگر شهر‌های شهرستان آران و بیدگل در دفاع از تمامیت ارضی وطن و آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

شهر نوش آباد با ۱۲ هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و ۶ کیلومتری کاشان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.