رییس سازمان صمت فارس گفت:از ابتدای طرح رزمایش نظارت و بازرسی از سطح بازار تعداد ۲۴ هزار و ۷۲۶ بازرسی انجام که تعداد ۲۸۰۰ پرونده تشکیل و به تعزیزات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.

حمید رضا ایزدی در حاشیه فرآیند بازرسی از سطح بازار شیراز گفت: رعایت حقوق مردم اولویت سازمان در اجرای طرح مردمی سازی یارانه هاو توزیع عادلانه آن درحوزه تولید وعرضه کالاست دراین راستاهمراهی خوب مردم و فعالان اقتصادی کمک شایانی کرده تا در بازار آرامش راشاهد باشیم.

او گفت: حضور فعال بازرسان صمت و تشدیدبازرسی‌ها که در قالب تیم‌های تخصصی بازرسی در سطح تمامی شهرستان‌ها با همکاری مشترک بازرسان اصناف، بسیج و تعزیرات حکومتی صورت گرفته است درراستای ایجادفضای آرام واطمینان بخش به مردم عزیزمان دربرخورد با متخلفان بوده است.

ایزدی گفت: نظارت بر زنجیره تامین، توزیع و عرضه کالا‌های اساسی به منظور حفظ آرامش و ثبات بازار است و هرگونه تخلفات گران‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه، فروش اجباری، تقلب، صادر نشدن صورت‌حساب، کم‌فروشی و درج نشدن قیمت روی کالا، افزایش غیرقانونی قیمت، و ایجاد التهاب در بازار تحت رصد مستمر بازرسان قرار دارد که با سرعت و اولویت پیگیری و با جدیت با این موارد برخورد می‌شود. همچنانکه دراین بازرسی‌ها تعدادی پرونده تخلف گران فروشی و کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم ارایه و صدور فاکتور خرید تشکیل و به تعزیرات حکومتی در حال ارسال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس به بیشتر شدن همراهی مردم در انعکاس گزارش تخلفات اشاره و گفت: ظرفیت پاسخگویی کارشناسان در سامانه ۱۲۴ افزایش یافته و الگوی فعالیت در این سامانه نیز تغییر کرده، بطوریکه برقراری تماس با این سامانه آسان شده است.

ایزدی گفت: با ظرفیت‌سازی بیشتر در سامانه ۱۲۴ مردم نیز همراهی بیشتری در دادن گزارش‌های تخلف به سازمان صمت فارس داشته‌اند که برخی از برخورد‌های بازرسان در روز‌های گذشته در نتیجه دریافت گزارش‌های مردمی بوده است.

در این بازدید میدانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی، رییس بسبج اقشار سپاه فجر فارس، رییس بسیج اصناف، بازرسان اتاق اصناف مرکز فارس، رییس اتحادیه نان و تعدادی از مسئولان نیز حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.