گرد و غبار همراه با تندباد‌های لحظه‌ای آذربایجان شرقی را در نوردید و از کیفیت هوا به شدت کاست.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: توده‌های گرد و خاک از کشور عراق وارد نوار غربی و شمال غربی ایران شده و بسیاری از شهر‌های کشور را درگیر کرده است.

هم اکنون شاهد افزایش وزش تند باد و پدیده گرد و خاک در بیشتر شهر‌های آذربایجان شرقی به ویژه تبریز هستیم و کیفیت هوای این کلانشهر پایین آمده است.

وزش تندباد هم از بعد از ظهر امروز موجب شکستن شاخه درختان در مناطق مختلف استان شده است.

آقای محمدباقر هنربرمدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: براثر وزش باد شدید و طوفان تعدادی از درختان در استان شکسته شده است.

 طوفان منجر به ایجاد گرد و غبار در منطقه و همچنین آلودگی هوا شده و شاخص آلودگی هوای تبریز برابر ۱۶۸ و بالاترین حد آلایندگی است و بر این اساس هوای این کلانشهر برای تمامی گروه‌ها ناسالم است.

همچنان که پیش از این نیز از طرف مدیریت بحران کشور هشدار نارنجی داده شده است، از عموم مردم تقاضا می‌کنیم از تردد در فضای باز حدالامکان خودداری کنند و به خصوص کودکان و افراد سالمند و بیماران ریوی به هیچ وجه بیرون نروند.

 با توجه به اینکه در هنگام طوفان خطر سقوط اشیا وجود دارد، از مردم در خواست می‌کنیم که هنگام تردد در بیرون مراقب اطراف خود باشند و از ایستادن زیر تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، تابلو‌های مغازه، داربست و ساختمان‌های در حال ساخت خودداری کنند.

آقای محمد امیدفررئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به تداوم ناپایداری هوا تا سه روز آینده در استان اظهار کرد: طوفان و رگبار باران در نواحی شمال و شرق استان در جریان است.

 وزش باد شدید و طوفان منجر به گرد و غبار و آلودگی هوا شده است،فردا نیز باد با سرعت زیاد ادامه دارد و از پس فردا چهارشنبه از سرعت آن کاسته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.