پاکستان از بیم شیوع بیماری آبله میمون که در حال حاضر در ۱۲ کشور جهان شناسایی و ثبت شده است، حالت آماده باش اعلام کرد.

منابع خبری پاکستان اعلام کرده اند زنگ خطر احتمال رسیدن بیماری آبله‌میمون و یا ورود افراد مبتلا به آن به صدا درآمده به ویژه در ایالت سِند در جنوب این کشور تدابیر نظارت بهداشتی تشدید می‌شود.

وزارت بهداشت ایالت سِند پاکستان با صدور دستورالعمل جدید گفت: شیوع آبله‌میمون در بسیار از کشور‌های جهان هشدار دهنده است و باید برای مقابله با هرگونه ورود این بیماری به پاکستان وارد عمل شد.

براساس این گزارش، دستور اتخاذ تدابیر موثر و به موقع برای جلوگیری ار اشاعه این بیماری واگیردار در پاکستان به ویژه در ایالت سِند ابلاغ شده است.

مسئولان درمانی پاکستان اعلام کرده اند افراد مبتلا که وارد کشور می‌شوند، می‌توانند باعث شیوع بیماری شوند؛ بنابراین وزارت بهداشت تصمیم گرفته است تا مسافران ورودی از کشور‌های آلوده به ویروس را غربالگری کند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که تاکنون ۹۲ مورد تایید شده ابتلا به این بیماری در ۱۲ کشور جهان ثبت شده اند و ۲۸ مورد مشکوک نیز در این کشور‌ها وجود دارند.

آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر و شبیه به آبله انسان است و اولین بار در سال ۱۹۵۸ در میمون‌هایی که برای تحقیق نگهداری می‌شدند، کشف شده و اولین مورد آبله میمون در انسان نیز در سال ۱۹۷۰ میلادی شناسایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
مشخص شده منشا این ابله ترامپ بوده.
آخرین اخبار