عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی با ایجاد فضای ارزش آفرینی معنوی می‌توانند ارزش آفرینی اقتصادی را نیز به همراه داشته باشند.

صلاح الدین ایزدفر در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار گفت: اخلاق مداری یکی از پایه‌های موفقیت کسب و کار است و این درحالی است که اخلاق مداری به معنای عمل کردن مطابق با قواعد و قوانین خاصی است که مورد پذیرش عموم هستند.

او گفت: سازمان‌های اخلاق مدار همیشه یک گام جلوتر از دیگر سازمان‌ها هستند و اخلاق مداری و حرفه‌ای بودن برای همه‌ی سازمان‌ها و شرکت‌ها ارزش بسیاری دارد لذا بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی با ایجاد فضای ارزش آفرینی معنوی می‌توانند ارزش آفرینی اقتصادی را نیز به همراه داشته باشند.

ایزدفر گفت: در خصوص از دست دادن بازار‌های صادراتی از سمت ایران و عدم آگاهی و توجه صادرکنندگان به عوامل بین المللی و متاسفانه در حال حاضر محصولات ایران با برند و اسم دیگر کشور‌ها به فروش میرسد و این ناشی از عدم اشراف اطلاعاتی و رقم زدن تجربیات منفی توسط برخی از صادرکنندگان در بازار‌های هدف بوده که موجب می‌شود به نتایج اخلاقی و اقتصادی مطلوبی در کشور و در بازار‌های بین المللی نرسیم.

او گفت: نیاز است با ایجاد تعامل در بین تمامی ارکان و بخش ها، تصمیمات و سیاستگذاری‌ها با توجه به همه جوانب اجتماعی و اقتصادی صورت پذیرد.

صادق پور عضو کمیسیون و از فعالان بخش خصوصی استان نیز با ارائه گزارشی در حوزه اخلاق کسب و کار گفت: در حال حاضر در مناسبات تجاری بین المللی با توجه به رقابت موجود در سطح جهان در بازار‌های هدف شاهد کم رنگ شدن حضور کسب و کار‌های ایرانی و محصولات ایرانی هستیم.

او به اهمیت برندسازی اخلاقی و برخورد اخلاقی در جوامع بین المللی اشاره و گفت: در مواقع بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و تحریم شاهد کم رنگ شدن اخلاق حرفه‌ای در تعامل بین کارفرما و کارمندان، ارتباط کسب و کار‌ها با مشتریان هستیم.

صادق پور گفت: در چنین مواقعی اهمیت برند سازی اخلاقی و نقش آن در توسعه کسب و کار‌ها و ایجاد اعتماد برای طرفین خود، شرکای تجاری و مشتریان کسب و کار می‌شود.

در ادامه سایر اعضای کمیسیون اخلاق کسب و کار به مباحثی از جمله تفاوت برند تجاری و برند تجاری اخلاقی، تفاوت ارزش ظاهری و باطنی محصول مولفه‌های اخلاق، اعتماد، صداقت - درستی و وفای به عهد نسبت به دیگران، عدالت و مساوات، فضائل شهروندی و خدمت به جامعه، تشخیص درست از نادرست و خوب از بد، مزیت استراتژیک بلند مدت داخلی و خارجی، منابع ارزش‌های اخلاقی پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۹:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
صداقت و کسب و روزی حلال امروزه از جهاد در راه خدا واجب تر نباشد کمتر هم نیست..
آخرین اخبار