۱هزار و۷۵۱ روستای سیستان و بلوچستان از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تنش آبی موجود در روستا‌های این استان یک‌هزار و ۷۵۱ روستا در طرح قرارگاه جهادی آبرسانی از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست "قرارگاه جهادی آبرسانی گفت: تاکنون در ۲۶ روستا فرآیند اصلاح و توسعه اجرا، در ۴۹ روستا عملیات اجرایی آغاز، در ۱۰۰ روستا تامین مصالح و در ۱۱۰ روستا نیز تجهیز کارگاه انجام شده است.

او گفت: با توجه به اولویت خطوط انتقال تا کنون ۲۶۲ نقشه با تایید آبفا تحویل قرارگاه شده که ۲۰۰ نقشه دیگر تا آخر خرداد ماه تحویل خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر پیشرفت لحظه‌ای پروژه آبرسانی گفت: تاکنون عملیات اجرایی آبرسانی به هفت روستای دشت سیستان آغاز شده است.

او گفت:از ۹۴۵ روستای دشت سیستان تا کنون ۳۰ روستا تحویل نقشه و ۳۵ روستا تامین مصالح و تجهیز کارگاه شده‌اند بیان کرد: تاکنون در مجتمع آبرسانی پیشین شهرستان چابهار از ۲۱۳ روستا؛ هشت روستا تامین مصالح و ۱۸ روستا تجهیز کارگاه شده‌اند.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه در مجتمع آبرسانی چاه احمد شهرستان تفتان تاکنون ۳۵ روستا تامین مصالح و تجهیز کارگاه شده‌اند ادامه داد: در مجتمع آبرسانی دشت سراوان از ۳۱ روستا، ۱۷ روستا تحویل نقشه صورت گرفته و ۹ روستا نیز تامین مصالح و تجهیز کارگاه شده‌اند.

او گفت:در مجتمع آبرسانی منزلآب شهرستان زاهدان از ۴۶ روستا ۱۰روستا تامین مصالح و تجهیز کارگاه آن انجام شده است؛ همچنین در مجتمع آبرسانی دامن شهرستان ایرانشهر از ۲۸ روستا؛ ۱۱ روستا تحویل نقشه و تامین مصالح و تجهیز کارگاه شده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۵۵ روستای شهرستان کنارک، ۴۸ روستای دشت آبخوان خاش و ۲۲ روستای بخش پلان و پیرسهراب چابهار در قالب طرح جهاد آبرسانی از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.

او گفت: با توجه به تکمیل نقشه از ابتدای تیرماه سالجاری اولویت آبرسانی با روستا‌هایی است که بیشترین تنش آبی را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار