مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: در حوزه عفاف و حجاب نیازمند تدوین قوانین جدید نیستیم بلکه نیازمند اجرا و نظارت بر قوانین هستیم.

مسعد مهدویان‌فر امروز در جلسه قرارگاه حجاب و عفاف شهرستان شهرضا گفت: سازمان‌های دولتی و اماکن عمومی در اولویت اجرای طرح عفاف و حجاب قرار دارند کما اینکه وظایف عمومی نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی، ترویج و نظارت بر اجرای عفاف، حجاب و شئونات اسلامی با همراهی عموم مردم است.

مدیران سازمان‌ها روی این موضوع مهم که با سبک زندگی ایرانی و اسلامی پیوندی ناگسستنی دارد متمرکز شوند.

او می‌گوید مدارس و مراکز آموزش عالی دانشگاهی، کانون اصلی پرورش نسل‌های آینده هستند که باید برای برطرف کردن شبهات و گره‌های ذهنی مربوط به مسائل دینی و اجتماعی این گروه‌ها تلاش و به شکل ویژه اقدام کرد.

امام جمعه شهرضا نیز به آثار منفی بی حجابی در جامعه پرداخت وگفت: اگر بی حجابی و بی عفافی رواج پیدا کند سایر مسائل دینی واعتقادی مانند نمازو روزه هم به صورت تدریجی به فراموشی سپرده می‌شود.

حجت‌الاسلام سید نعمت‌الله صالح یکی از اختلافات خانوادگی و مفاسد اجتماعی را بی‌حجابی دانست و گفت: کتاب، سنت، فقه و سیره اسلامی بر این مقوله مهم صراحت دارد.

به گفته او حجاب از نظر اسلام وسیله‌ای برای صیانت از زن و ارتقاء شأن و شخصیت اوست و در فرهنگ اسلامی فلسفه حجاب و دلایل آن تبیین شده و تبعات بدحجابی نیز بیان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.