استاندار آذربایجان غربی خبرداد:

تصویب ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به آذربایجان غربی در سفر رییس جمهور به استان

استاندار آذربایجان غربی گفت: در سفر آخر رییس جمهور و هیات دولت به استان، در حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش‌های مختلف زیربنایی، عمرانی و تسهیلات به تصویب رسید.

محمدصادق معتمدیان در برنامه تلویزیونی شبکه استانی آذربایجان غربی در خصوص دستاورد‌های سفر اخیر رییس جمهور به استان گفت: از این میزان اعتبار مصوب، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان مربوط به طرح‌های زیربنایی، عمرانی و توسعه‌ای و نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان مربوط به تسهیلات ویژه کمک به واحد‌های تولیدی است.

معتمدیان با بیان اینکه ظرفیت‌های استان پیش از سفر ریاست جمهوری شناسایی شده بود، گفت: همچنین پیش از سفر ریاست جمهوری به استان، آمادگی‌های قبلی برای دریافت نامه و درخواست‌های مردمی انجام شده و ماحصل آن ثبت ۲۴ هزار تماس و جمع آوری ۲۰ هزار نامه بود.

معتمدیان می گوید: همچنین در ۴۸ ساعت، در ۳۰ نقطه میز خدمت با حضور تا نماینده‌های تام الاختیار وزارت برپا شد.

استاندار با اشاره به جزییات سفر رییس جمهور به استان و با اشاره به بازدید هوایی رییس جمهور از دریاچه ارومیه، سد سیلوه، کانی سیب و پروژه انتقال آب، می گوید: در راستای احیای دریاچه پروژه‌های متعدد سخت افزاری اجرا شده که برخی ناتمام است و در جهت تکمیل و شتابدهی به پروژه‌های نیمه تمام احیای دریاچه ارومیه دستورات و اعتبارات خوبی طی این سفر مصوب شد.

معتمدیان مرز‌ها و بازارچه‌ها را یکی از اولویت‌ها برای توسعه اقتصادی استان عنوان کرد و بابیان اینکه توجه و گسترش دیپلماسی منطقه‌ای از تاکیدات ریاست جمهور است، گفت: رییس جمهور ضمن بازدید از مرز تمرچین و آشنایی با مشکلات مرزی و پتانسیل‌ها بر حضور استاندار در کمیسیون‌های مشترک با ۳ کشور همسایه تاکید نموده و اختیاراتی در خصوص تصمیم گیری در مسایل مرزی را به استاندار تفویض کرد.

معتمدیان با بیان اینکه در جلسه شورای اداری، مطالبات و ظرفیت‌های استان و گزارشات وزرا طی سفر یکروزه به رییس جمهور مطرح شد و این سفر با تصویب ۱۵۷ مصوبه در بخش‌های مختلف برکات بسیاری برای استان داشت، گفت: ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت راهها، بزرگراه و احداث آزاد راه، تکمیل کریدور شمالغرب در استان، بهبود راه‌های روستایی و راه‌های منتهی به مرز‌ها و حذف نقاط حادثه خیز مصوب شد.

او می گوید: همچنین در بخش عمرانی اعتبارات خوبی برای تکمیل راه آهن و ایستگاه‌های آن، حمل و نقل باری تصویب شد تا زیر ساخت اقتصادی راه آهن را تکمیل کنیم.

معتمدیان با بیان اینکه آذربایجان یکی از قطب‌های کشاورزی است، گفت: در این راستا نیز ۳۳۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های ناتمام زهکشی، آبخیزداری و آبخوان داری، ایجاد نهضت گلخانه‌ای و توسعه آن، توسعه سیستم شبکه‌های آبیاری در بخش کشاورزی تصویب شد تا هزینه شود.

او گفت: همچنین ۸۰ میلیارد تومان به بخش عشایری استان لحاظ شد.

استاندار می گوید: ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌ای برق و آب (وزارت نیرو)، ۲۳۰۰ میلیارد برای بهبود فضای آموزشی و جبران عقب افتادگی در این حوزه، ۱۱۰۰ میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان، ۲۸۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها و زیر مجموعه وزارت علوم در استان، ۲۷۵ میلیارد تومان برای ایمن سازی روستا‌ها و اجرای طرح هادی تصویب شد.

معتمدیان گفت: در این سفر ۱۲۰ میلیارد تومان برای بهبود زیر ساخت‌های گردشگری و صنایع دستی، ۹۴ میلیارد تومان به بنیاد مستضعفان، ۷۰ میلیارد تومان به صدا و سیما برای تقویت آنتن دهی و تکمیل پوشش در نقاط دور استان مصوب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.