بازرگانان می‌گویند صدور ویزا برای بازرگانان افغانستانی در امارات بر رشد داد و ستد میان کابل و ابوظبی اثر مثبت دارد.

ملا برادر، معاون اول ریاست الوزرای طالبان در توئیتی نوشته است که ملاعبدالغنی برادر،  در سفر به امارت، صدور ویزا برای بازرگانان افغانستانی در این کشور را با مقام‌های اماراتی مطرح کرده است.

این در حالیست که بازرگانان در امارات با مشکل ویزا روبرو اند.

در همین حال عبیدالله صدرخیل، رئيس شورای بازرگانان افغانستان در امارت می‌گوید که شماری از بازرگانان و کارگران با مشکل ویزا رو به رو هستند و این کشور تعهد کرده است که این مشکل را برطرف نماید.

بربنیاد آمار شورای بازرگانان افغانستان در امارات بیش از سه‌ صد هزار شهروند افغانستان در این کشور مشغول کار هستند.

عبیدالله صدرخیل، رئیس شورای بازرگانان افغانستان در امارات گفت: مشکلات ویزا را با مقامات بلند رتبه امارات صحبت کردند انشاالله به زودترین فرصت مشکل ویزا برطرف خواهد شد و پروازها هم شروع خواهند شد.

خانجان الکوزی، عضو هیأت مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری گفت:«بالای تجارت و بالای کار و بار ما تأثیر می‌کند و یک تعداد تجارهای ما می روند آنجا یا کار می‌کنند یا سرمایه گذاری می‌کنند و یا از امارات مال می آورند.»

برخی از بازرگانان در امارات میگویند که صدور ویزا در رشد داد و ستد میان کابل و ابوظبی اثر مثبت خواهد گذاشت.

اکنون انتظار می رود که امارات روند صدور ویزا را به افغانستان از سر گیرد.

آمارهای شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی نشان میدهند که افغانان بیش از ده میلیارد دالر در این کشور سرمایه گذاری کرده‌اند.

همچنین روز گذشته ملابرادر از مقامات امارات خواسته است تا برای شهروندان افغانستان که به این کشور برای کار و تجارت سفر می‌کنند در زمینه صدور روادید تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

برچسب ها: امارت ، تجارت ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار