سرپرست مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: با وجود آزادسازی قیمت‌ها باز هم قاچاق آرد به علت افزایش قیمت جهانی آن و حاشیه سود بالا دارای مزیت است.

حسین دشتبان گفت: کل کشفیات آرد قاچاق در استان خراسان رضوی طی سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۱۶۵ کیلوگرم گزارش شده است.

او گفت: هرچند با آزادسازی قیمتها و افزایش قیمت آرد انگیزه قاچاق با توجه به تفاوت قیمت آن در داخل با خارج از کشور کاهش می‌یابد اما همچنان در این خصوص با چالش مواجه هستیم.

سرپرست دبیری کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: هنوز آرد یارانه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد بنابراین اگر حتی در هر روز فقط یک کیسه آرد دولتی را از شبکه عرضه در استان خارج بکنند ماهانه بین ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان برای قاچاقچیان سود دارد.

 دشتبان گفت: به تازگی با افزایش قیمت جهانی آرد و گندم اختلاف قیمت داخل با خارج از کشور این کالا نیز بیشتر شده است، لذا باز هم انگیزه برای قاچاق آرد از استان همچنان وجود دارد و با وجود تشدید نظارت ها این مهم از طریق عرضه خارج از شبکه هنوز هم صورت می پذیرد.

او گفت: پارسال هم مانند امسال آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در خراسان رضوی توزیع می‌شده است، اما قیمت جهانی آن افزایش نداشته، امسال با افزایش قیمت جهانی آرد، حاشیه سود قاچاق آن بیشتر شده است.

سرپرست مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور پیشگیری از قاچاق آرد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار قرار گرفته است که عرضه خارج از شبکه تعریف شده آرد را به عنوان کالای موضوع قاچاق تعریف و مشمول جرایم می‌کند.

۲۸ کارخانه آردسازی با ۷۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره به صورت شبانه روزی در خراسان رضوی فعالیت دارند که این کارخانه‌ها نیازمند ۱۵ هزارتن گندم در هر ماه هستند.

برچسب ها: آرد و نان ، قیمت گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.