محمدهادی ایمانیه در دیدار با رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری، گفت: دانشگاهیان معتقدند که دولتیها علمی فکر نمیکنند و از طرفی دولتیها میگویند دانشگاهیان در اتاق شیشهای نشستهاند و خبر از کف جامعه ندارند در حالی که با چند تدبیر میتوان این دیوار بی اعتمادی را کوتاه کرد.
او گفت: میشود تعدادی از مدیران جامعه را از میان دانشگاهیان انتخاب کنیم، ساز و کارهای اینکه فردی بتواند هم استاد دانشگاه باشد و هم کار اجرایی کند موانعی دارد که سد راه شده است و باید برطرف شود.
استاندار فارس با بیان مثالی گفت: در کتابهای درسی آموزش و پرورش نکاتی گفته شده که بی فایده است و این نامناسب است که حضرت آقا تذکر دهند و بعد ما به فکر عوض کردن محتوای کتابها بیفتیم؛ چراکه وقتی مطلب زیادی تحمیل کردیم، جای مطالب ضروری هم گرفته میشود.
او گفت: برای آموختن خیلی از دروس باید وارد محیط واقعی کار شد، دانشجویان پزشکی بعد از سه و نیم سال وارد بیمارستان میشوند و این محیط کار عملی باید در همه رشتهها بروز و ظهور پیدا کند تا دانشجو با محیط کار و فضای کف جامعه نیز آشنا شود.
ایمانیه گفت: در این راستا بنده در بازدید از واحدهای صنعتی و کارخانهها از اساتید درخواست میکنم همراهی کنند تا در جریان امور قرار گیرند و راهکار ارائه دهند.
او گفت: میشود هر کارخانه با یکی از مراکز علمی استان تفاهم نامه امضا کند، دانشجویان را به عنوان کارآموز معرفی کنند و همچنین از توان علمی دستگاهها و محیطهای علمی برای ارتقاء بهره¬وری در کارخانه استفاده کنند. دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه، گردشگری با دانشگاه، کشاورزی با دانشگاه و ... نیز بسیار کمک کننده است.
استاندار فارس گفت: اخیرا هم که حضرت آقا بحث دانش بنیان را مطرح کرده اند، این مورد باید بیشتر نمود پیدا کند.
او در ادامه خواستار استفاده از تجارب مدیران قبلی بهعنوان مشاوران باتجربه شد و گفت: مدیران فعلی خیلی گرفتار اجرا هستند و لذا میتوان از تجربه مدیران قبلی استفاده کرد چراکه آنها از بهترین مشاوران اجرایی هستند.
ایمانیه، همچنین به تغییر آیین نامههای موجود در ارتقاء اساتید اشاره و گفت: این آییننامهها باید به سرعت عوض شود تا در کف جامعه آثارش ظاهر شود چراکه تنها نوشتن مقاله کافی نیست.
او گفت: باید راه را باز کنیم تا مدیران جامعه بروند در دانشگاهها و چند واحد تدریس کنند چراکه تا در دانشگاه حضور نیابند این ارتباط برقرار نخواهد شد، اساتید هم بیایند و در اجرا حضور یابند و امتیاز فوقالعادهای برایشان در نظر گرفته شود تا ارتقای بهرهوری را بیش از پیش شاهد باشیم.
ایمانیه در پایان بر هم افزایی دانشگاهها با هم تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی سیاستگذاریها همچون نحوه توزیع بودجه و ... سبب بروز بیاعتمادی بین دانشگاهها شده است و همین سبب میشود با دید رقابت منفی به یکدیگر نگاه کنند در حالیکه تفاهم و استفاده متوازن از امکانات باید در دستور کار باشد تا راهگشا شود.