افزایش معنادار مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه در آذربایجان شرقی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش معنادار مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه طی امسال در استان و نزدیک شدن مقادیر مصرف کود‌های مذکور به استاندارد‌های ابلاغی خبر داد.

آقای باقریان گفت: پیرو تصمیمات متخذه در کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه از ابتدای امسال توسط وزارت جهاد کشاورزی، شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کود‌های مذکور توسط کشاورزان می‌باشیم به‌گونه‌ای که میزان مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه طی امسال به ترتیب ۱۶۵۸.۵ و ۱۳۱۴.۷ تن است که نسبت به مدت مشابه پارسال، فسفاته بیش از ۷.۵ برابر و مصرف کود‌های پتاسه بیش از ۱۶.۶ برابر و مصرف این دو گروه کودی به‌طور میانگین بیش از ۱۲ برابر افزایش‌یافته است.

 هرچند میزان متوسط مصرف همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی است لیکن رشد مصرف این دو گروه کودی طی امسال نسبت به سنوات اخیر بی‌سابقه و نویدبخش یک سال پرمصرف در نهاده‌های کشاورزی است.

وی در ادامه اظهار خوش‌بینی کرد که با اقدامات ترویجی و آموزشی بتوانیم در یک برنامه میان‌مدت مصرف استان آذربایجان شرقی و کشور را به مقادیر استاندارد برسانیم.

در همین ارتباط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طی امسال برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری بیش از ۵۰ همایش معرفی سبد کودی شرکت و همایش آموزشی مصرف بهینه کود را در سراسر کشور را برنامه‌ریزی کرده است که تاکنون ۴ همایش آن در استان‌های گلستان، سمنان، مازندران و فارس برگزار و طبق برنامه تمامی همایش‌های مذکور در آذربایجان شرقی برای توسعه و ترویج مصرف بهینه کود‌های کشاورزی برگزار خواهد شد.

 همایش آذربایجان شرقی در تاریخ ۲۳ خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد افزایش معنادار مصرف کود‌های فسفاته و پتاسه طی امسال منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقای سلامت جامعه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.