در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به ژاپن، تمهیدات امنیتی در توکیو به بالاترین سطح خود افزایش یافته است.

پلیس ژاپن اعلام کرد که در آستانه سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به این کشور و اجلاس نشست چهارگانه سان کشور‌های هند، استرالیا، آمریکا و ژاپن محدودیت‌های ترافیکی را به مدت سه روز اعمال کرده و تمهیدات امنیتی را افزایش داده است.

به گزارش ان اچ کی ژاپن، پلیس این کشور در این باره توضیح داد که در بحبوحه جنگ اوکراین و روسیه و متشنج شدن فضای بین المللی، خطرات حملات تروریستی و اغتشاشات افزایش یافته است. به همین دلیل پلیس یک تیم نیرو‌های ویژه ضد شورش و تیم‌های امنیتی برای مقابله با حملات پهپادی آماده و تجهیز کرده است. پلیس توکیو همچنین برای محافظت از اماکنی که معمولا کمتر از تاسیسات دولتی و نظامی بر روی آن‌ها نظارت می‌شود، اما جمعیت زیادی را جذب خود می‌کند، تدابیر امنیتی را اندیشیده است. این اماکن شامل محل اقامت مقامات، ایستگاه توکیو و فرودگاه هاندا است.

این اقدامات امنیتی شامل استفاده از سگ‌های آموزش دیده برای شناسایی مواد منفجره، گشت زنی و آماده باش نیرو‌های گروه واکنش اضطراری خواهند بود.

پلیس همچنین به مدت سه روز محدودیت‌های ترافیکی برای تردد در بزرگراه متروپولیتن و دیگر جاده‌ها اعمال کرده و ایست بازرسی‌هایی را نیز مستقر کرده است.

بایدن روز یکشنبه وارد توکیو، پایتخت ژاپن خواهد شد و در سفر سه روزه خود با ناروهیتو، امپراطور ژاپن و فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور ملاقات خواهد کرد. او با کیشیدا در نشست سران کشور‌های عضو گروه «کوآد» (ائتلاف نظامی چهارگانه شامل کشور‌های آمریکا، استرالیا، ژاپن و هند) شرکت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار