مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: موزه نفت سوز‌ه ها در کرمان بار دیگر از امروز برای بازدید علاقه مندان بازگشایی شد.

سید باقر نورالدینی  صبح امروز به همراه فعالی مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان از موزه نفت سوز‌ها بازدید و بازگشایی آن را از امروز اول خردادماه، اعلام کردند.

نورالدینی در این بازدید گفت: با همت مدیریت موزه‌های وزارت نفت، اشیا و اقلام نفت سوز‌ها از قدیم تاکنون، از پی سوز تا نفت سوز از سراسر کشور در این نمایشگاه  جمع آوری شده است.

به گفته او این اشیای نفیس در عمارت باق آقا در خیابان زریسف کرمان که مجموعه‌ای قدیمی و تاریخی است به صورت مجموعه‌ای از موزه نفت سوز‌ها به نمایش گذاشته شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: این مجموعه در ۱۲ اسفند ۹۹ افتتاح و بازدید‌های موردی وجود داشت؛ ولی به علت شیوع همه گیری کرونا بازدید عمومی مقدور نبود و برای مدتی تعطیل شد.

به گفته او اکنون که شرایط بهبود یافته است و شاهد کاهش کرونا هستیم و بازدید از اماکن عمومی آزاد شده است، این موزه از امروز به طور رسمی بازگشایی می‌شود.

نورالدینی می‌گوید: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و نزدیک بودن به ایام  سوم خرداد ماه، سالروز آزاد سازی خرمشهر و همچنین بزرگداشت دلاورمردان عرصه مبارزه، بازدید از موزه نفت سوز‌ها تا مدتی محدود برای بازدیدکنندگان رایگان است.

او  گفت: این شرایط بازدید تداوم خواهد داشت تا بازدیدکنندگان از سراسر کشور و همچنین گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از این مجموعه نفیس دیدن کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار