معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها از چندین سال گذشته در دولت و مجلس مطرح شد و از سال‌های گذشته حذف ارز ترجیحی اجرا شده است.

آقای منزوی در آیین پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و تجلیل از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها از چندین سال گذشته در دولت و مجلس مطرح و مورد بحث و تحلیل قرار گرفت و از سال‌های گذشته حذف ارز ترجیحی به غیر ازقوت قالب مردم (از جمله نان و دارو) در بقیه موارد اجرا شد به طوری که در سال قبل ارز ترجیحی از شکر و گاز طبیعی حذف شد و به علت شیب آرام فشار زیادی بر مردم وارد نکرد.

به علت کنترل امنیت غذایی، کاهش ارزش پول ملی در کشور‌های همسایه و سوء استفاده بسیاری از افراد در داخل کشور، طرح حذف ارز ترجیحی از کالا‌های مصرفی با سرعت بیشتری اجرا شد.


بیشتر بخوانید


هدفمندی یارانه‌ها از ۱۰ روز گذشته در ۹ قلم کالا و فرآورده شامل شیر، فرآورده‌های لبنی، نهاده‌های دامی، گوشت قرمز وسفید، مرغ و روغن اعمال شد و در مرحله اول این طرح، یارانه‌های نقدی دوماه برای دهک‌های مشخص شده واریز گردید.

تغییر رویکرد از یارانه‌های نقدی به یارانه‌های غیر مستقیم، کالایی و معیشتی وجود دارد که تا دو ماه آینده در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

مهم اکنون آمادگی‌های لازم برای حمایت و پشتیبانی از ایده‌های کارآفرینی در راستای ایجاد اشتغال و تولید ثروت در کشور وجود دارد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.