رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر صادرات آبزیان ۵۵۵ میلیون دلار است.

سید حسین حسینی در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات صنعت دام، طیور و آبزیان در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی شیراز گفت: در حال حاضر صادرات آبزیان ۵۵۵ میلیون دلار است و هدفگذاری ما رسیدن به یک میلیارد دلار است و برخلاف دیگر زیر بخش‌ها هیچ محدودیتی در حوزه صادرات آبزیان لحاظ نشده است.

او گفت: اعتقادمان این است که تولید ما باید به قدری باشد که در رقابت برای صادرات قوی وارد شویم.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بازاریابی یک تجارت است و برای اینکه از بازار ۱.۷ میلیارد دلاری باز شده روسیه سهم صادراتمان را از ۱۱ به ۵۰ میلیون دلار برسانیم کمک می‌کنیم کالا‌های شیلاتی قابل عرضه به بازار هدف برسد.

حسینی گفت: در حال حاضر تولید محصولات شیلاتی حدود ۱۲ هزار تن در سال است و امیدواریم با ورود ظرفیت‌های جدید در این حوزه تا سال ۱۴۰۴ به حدود ۱۸ هزار تن در سال برسد.

او  در مورد محدود کردن واردات محصولات آبزی نیز گفت: بر اساس آمار گمرک واردات گونه تیلا پیلا از ۷ هزار تن در سال ۱۳۹۹ به یک هزار تن در سال گذشته رسیده است و امیدواریم این روند همچنان کاهشی باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه ما باید به سمت پرورش گونه تیلا پیلا در ایران حرکت کنیم، گفت: بحث اشتغال‌آفرینی در بخش جهاد کشاورزی حوزه مهمی است و از کسانی که بتوانند در دانش بنیان کردن تولیدات کمک کنند حمایت‌های خاص می‌شود.

او گفت: در حوزه شیلات کارگروه مشترکی در معاونت فناوری شیلات تشکیل شده است و هر آن چیزی که بتواند به افزایش بهره‌وری صنعت شیلات و آبزی‌پروری کمک کند از آن استقبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار