معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: عملیات سخت و نفس گیر ۱۰ ساعته نجات کوهنورد ۳۳ ساله و گرفتار شده در کوه‌های پالنگان، با موفقیت به پایان رسید.

مهدی خوش قدم گفت: در پی وقوع حادثه، در کیلومتر ۳۱ محور کامیاران - پالنگان (مابین روستای یوزیدر - پالنگان) و اطلاع توسط مردم منطقه به مرکز EOC دو تیم عملیاتی کوهستان از پایگاه امداد و نجات گردنه مروارید شهرستان کامیاران به محل اعزام شد.

او گفت: در این عملیات یک دستگاه کمکدار سبک (وانت تک کابین و دوکابین، آنست) و یک آمبولانس به محل اعزام شده که این عملیات نفس گیر بعد از ده ساعت با موفقیت به پایان رسید.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان می گوید: کوهنورد گرفتار در صخره‌های خیوال_ پالنگان به علت ضعف عمومی بدن در حد فاصل روستای یوزیدر - پالنگان توسط دو تیم کوهستان جمعیت هلال احمری شهرستان کامیاران امدادرسانی شد.

به گفته خوش قدم، مصدوم پس از امداد رسانی و انتقال به نقطه امن، توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر جهت درمان به شهرستان کامیاران انتقال یافت.

گفتنی است: عملیات این حادثه توسط نجاتگران و پرسنل اعزامی، سید خلیل حسینی، فواد محمدی، صباح دوست محمدی، ابوبکر یوسفی، فردین احمدی و کاوه محمدی صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.